آموزش تست وب سایت قبل از انتشار

زمان مطالعه: 5 دقیقه

در یک نگاه...

تست وب سایت

در حال حاضر حدود 1.2 میلیارد وب سایت وجود دارد که حدود 12 تا 24 میلیون از آنها وب سایت های تجارت الکترونیک هستند. رشد تصاعدی تجارت الکترونیک در این زمان غیرقابل توقف به نظر می رسد.

اگرچه این موضوع برای صنعت عمومی عالی است، اما به معنای افزایش رقابت برای کسانی است که قبلاً در حوزه تجارت الکترونیکی فعالیت می کردند. وقتی رقابت افزایش می یابد، مشتریان گزینه های بسیار بیشتری برای انتخاب دارند.

اینجاست که تجربه کاربر UX بیش از آنچه فکر می‌کنید اهمیت دارد. 42 درصد از کاربران به دلیل عملکرد ضعیف وب‌سایت را ترک می‌کنند. اگر قبل از انتشار یک صفحه محصول جدید برای آزمایش آن وقت بگذارید، تقریباً نیمی از مشتریان خود را حفظ می‌کنید.

چرا باید یک صفحه را قبل از راه اندازی آزمایش کنید؟


توسعه وب برای وب‌سایت‌های تجارت الکترونیک می‌تواند زمان‌بر باشد، به خصوص اگر محصولات زیادی داشته باشید. اگر به این فکر کرده باشید که بخش آزمایشی سایت را نادیده بگیرید و برای صرفه جویی در زمان، زودتر محصولات را منتشر کنید؛ اشتباه بزرگی است.

ممکن است ظاهر سایت شما عالی بنظر برسد؛ اما بخش هایی از سایت ممکن است ایراد داشته باشند برای مثال:

سرعت بارگذاری صفحه می تواند بین مکان های کاربر، دستگاه ها و اتصالات اینترنت متفاوت باشد.
اگر شما تراکنش‌های پرداخت را انجام می‌دهید، تست امنیتی بسیار مهم است. هرگز در اینجا کوتاه نیایید!
باگ های جدید حتی در وب سایت هایی که مدت ها پیش آزمایش شده و منتشر شده اند، می توانند هنگام اضافه کردن یک صفحه جدید ظاهر شوند. به همین دلیل است که تست هر صفحه مهم است.
اگر از افزونه‌ها (مانند وردپرس / ووکامرس) استفاده می‌کنید، ادغام‌ها باید به طور منظم آزمایش شوند. به عنوان مثال، اگر از افزونه HubSpot WordPress برای ردیابی تبدیل ها استفاده می کنید، باید مطمئن شوید که در تمام صفحات سایت کار می کند.
هنگام انتشار صفحات جدید، تناقضات کاتالوگ بسیار مکرر است.
ده ها آزمایش وجود دارد که می توانید هنگام راه اندازی یک وب سایت جدید تجارت الکترونیک انجام دهید. بنابراین، در اینجا سه ​​تست برتر وجود دارد که رایج‌ترین مشکلات UX را پوشش می‌دهد که ممکن است مشتریان شما با آن مواجه شوند.

3 تستی که باید قبل از انتشار صفحه جدید انجام دهید


صفحات تجارت الکترونیک از عناصر مختلف زیادی تشکیل شده‌اند: توضیحات محصول، گزینه‌های سفارشی‌سازی و فیلترها، تصاویر و ویدیوهای محصول، بررسی‌ها و ویدیوهای بررسی، فقط به تعداد انگشت شماری.

بررسی کنید ویدئو شما درست آپلود شده است


92 درصد از خریداران می گویند که هر نوع تصویری روی آنها تأثیر می گذارد و 64 درصد می گویند که احتمالاً پس از تماشای ویدیوی محصول خریدی را انجام می دهند. نقدهای ویدیویی حتی شهرت بهتری دارند، به طوری که 84٪ از بینندگان پس از تماشای آنها مایل به خرید هستند.

البته، افزایش احتمالی 64٪ -84٪ در تبدیل تنها در صورتی اتفاق می افتد که ویدیو به درستی نمایش داده شود. بنابراین در اینجا مواردی است که هنگام انتشار یک ویدیو باید بررسی کنید:

آیا آن را با فرمت مناسب بارگزاری کردید؟ در غیر این صورت، برای افرادی که به عنوان ادمین وب سایت وارد نشده اند، قابل مشاهده نخواهد بود.
اگر چند نفر همزمان ویدیو را تماشا کنند، صفحه همچنان کار می کند؟ توصیه می کنم یک ابزار یا افزونه کش را نصب کنید. یک ابزار کش، به جای اینکه هر بار یک صفحه HTML را کاملاً جدید بارگیری کند، به کاربران نسخه کش شده را نشان می دهد.
آیا میزان تراکم صحیح است؟ اگر به نظر می رسد ویدیو کیفیت پایینی دارد یا صفحه شما را کند می کند، ممکن است لازم باشد میزان فشرده سازی ویدیوی خود را تنظیم کنید.
ممکن است صفحه محصول شما ویدیویی را نشان دهد که در YouTube میزبانی شده است، مطمئن شوید که تنظیمات حریم خصوصی در YouTube صحیح است. اگر ویدیو روی خصوصی تنظیم شود، در دسترس نخواهد بود.

تغییر نام تجاری یا فونت شما چگونه بر وب سایت تجارت الکترونیک تأثیر می گذارد؟


تغییر ظاهر وب سایت به طور منظم امری عادی است. در واقع، توصیه می‌شود که همچنان سعی کنید راه‌های جدیدی را برای تعامل و تبدیل بازدیدکنندگان امتحان کنید.

اما، به خاطر داشته باشید که هر بار که یک جزء طراحی را در صفحه تغییر می‌دهید – حتی چیزی به اندازه یک فونت بی‌ضرر – ممکن است همه چیز خراب شود. برای مثال:

تغییرات طرح‌بندی:

این بدان معناست که عناصر موجود در صفحه بدون هیچ گونه تعامل کاربر حرکت می‌کنند. این برای UX شما بسیار مضر است. زیرا می‌تواند کاربران را منحرف کند و باعث شود آنها به طور تصادفی روی چیز اشتباه کلیک کنند. می توانید این مشکل را با یک خط CSS حل کنید. این خط کوچک به مرورگر می‌گوید که در صورت در دسترس نبودن فونت جدید در زمانی که متن نیاز به ارائه دارد، از فونت سیستم بازگشتی استفاده کند.
تغییرات چیدمان تجمعی زمانی اتفاق می‌افتد که ساختار صفحه به‌طور غیرمنتظره تغییر کند. به عنوان مثال، زمانی که کاربر روی یک لینک یا دکمه کلیک می کند، انتظار می رود صفحه تغییر کند. اگر تغییر بدون دلیل رخ دهد، معمولاً به این دلیل است که فونت‌های بارگذاری شده پویا رفتار رندر را تغییر داده‌اند.
برخی از فونت ها به سادگی می توانند به اشتباه نمایش داده شوند. اگر فونت ها به درستی بارگذاری نشده باشند، بلوک های خاصی به طور پیش فرض به یک فونت معمولی مانند Times New Roman تبدیل می شوند. قبل از انتشار یک صفحه جدید، مطمئن شوید که فونت یکسانی دارد.
وقتی فونتی آماده استفاده نیست، مرورگرهای مختلف رفتار متفاوتی دارند. کروم و فایرفاکس متن را تا 3 ثانیه پنهان می کنند، سپس یک فونت سیستمی را نمایش می دهند، در حالی که سافاری متن را تا زمانی که فونت آماده شود مخفی می کند. مطمئن شوید که صفحه خود را در چندین مرورگر بررسی کنید.
برخی از فونت ها می توانند به سرعت بارگذاری شما آسیب بزنند. سرعت صفحه خود را قبل و بعد از تغییر فونت تست کنید.

وقتی نظرات محصول را اضافه می کنید چه چیزی ممکن است درست کار نکند؟


از هر 10 مشتری، 9 مشتری قبل از خرید، نظرات را می خوانند. 83 درصد از آنها می گویند که بررسی ها باید مرتبط و جدید باشند تا قابل اعتماد باشند.

بنابراین، شما دلایل زیادی برای اضافه کردن نظرات به هر صفحه محصول و اضافه کردن آنها به طور منظم دارید تا همیشه موارد اخیر را داشته باشید. اما، افزودن نظرات همیشه یکپارچه نیست:

افزودن نظرات به صورت دستی ممکن است باعث نمایش نامناسب آنها شود. پلاگین بررسی معمولا این مشکل را حل می کند. به علاوه، اضافه کردن آنها به این روش آسان تر از نوشتن کد به صورت دستی است.
اگر می خواهید نظرات خود را از پلتفرم های شخص ثالث مانند Yelp یا TrustPilot ارسال کنید، بررسی کنید که آیا آنها به درستی نمایش داده می شوند یا خیر. در برخی موارد، مسدودکننده تبلیغات می‌تواند از نمایش آن‌ها در وب‌سایت جلوگیری کند، اگرچه در پیش‌نمایش خوب به نظر می‌رسند.
تغییر مسیرها می توانند بر نمایش نظرات شما تأثیر بگذارند. به عنوان مثال، بررسی ها ممکن است در domain.com خوب به نظر برسند. اما اگر یک تغییر مسیر به domain.com / en دارید، ممکن است برخی از بررسی‌های مبتنی بر افزونه نمایش داده نشوند. اگر این اتفاق افتاد، مطمئن شوید که تغییر مسیرهای شما به صورت دستی اضافه شده است.

آزمایش کنید که آیا وب سایت شما رشد دارد؟


با رشد فروشگاه آنلاین شما، تست دستی غیرممکن می شود. احتمالاً هر هفته (یا حتی هر روز) ده‌ها صفحه جدید منتشر می‌کنید، بنابراین قطعاً مرحله آزمایش دستی را پشت سر گذاشته‌اید.

خوشبختانه، مجبور نیستید یک بخش توسعه وب را اضافه کنید تا تمام ویدیوها و عکس های خود را نگاه کنید. تست بصری را می توان خودکار کرد.

با راه حل های تست بصری خودکار، می توانید صدها صفحه را در روز آزمایش کنید. این به این معنی است که می‌توانید به همان اندازه که می‌خواهید با همان سرعتی که می‌خواهید، مقیاس را افزایش دهید. مهمتر از آن، این رشد پایدار خواهد بود و هرگز توسط UX نامناسب مختل نخواهد شد.

مقاله پیشنهادی: طراحی وب چیست؟ همه چیز درباره‌ی طراحی وب سایت (web design)

با تست مناسب از مشکلات UX اجتناب کنید


هنگامی که صفحات جدیدی اضافه می کنید، بسیاری از چیزها ممکن است اشتباه پیش بروند. و حتی اگر وب سایت خود را به مدت یک سال بروزرسانی نکنید، باز هم ممکن است همه چیز خراب شود. پلاگین ها باید به روز شوند و ادغام ها باید به طور دوره ای بررسی شوند.

اگر نمی‌خواهید کاربرانتان از تجربه ضعیف UX منصرف شوند، تست کردن نکته کلیدی است. بله، مدت زمان ارائه محصول را به استراتژی ورود شما به بازار اضافه می‌کند، اما این به راه‌اندازی یک صفحه پر اشکال و از دست دادن تقریباً نیمی از کاربران خود ارجحیت دارد.

به این محتوا چه رتبه ای می دهید ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم ثبت سفارش

نوشته های مرتبط

برنامه نویسی
سعیده خواجوی

طراحی اپلیکیشن شهرداری

با طراحی اپلیکیشن شهرداری کدینو می‌توانید ابزاری قدرتمند برای بهبود ارتباط بین شهرداری ها و شهروندان ایجاد کنید. یک اپلیکیشن شهرداری خوب باید قابلیت این

ادامه مطلب
فریمورک PHP
برنامه نویسی php
مریم اکبرزاده

فریمورک PHP چیست؟

فریمورک PHP چیست؟فریم‌ورک‌ها مجموعه‌ای از ماژول‌های کد نوشته شده توسط شخص دیگری هستند. اما توسط توسعه‌دهندگان در پروژه‌هایشان برای پیاده‌سازی توابع رایج مورد استفاده قرار

ادامه مطلب
مطلب دیگری یافت نشد