ویژگی React و کاربرد آن در طراحی UI

زمان مطالعه: 6 دقیقه

در یک نگاه...

React

React یک کتابخانه محبوب جاوا اسکریپت است که برای توسعه وب استفاده می شود. بسیاری از شرکت‌های بزرگ امروزی (نتفلیکس، اینستاگرام، چند مورد) نیز از React JS استفاده می‌کنند. استفاده از این فریم ورک نسبت به سایر فریم ورک ها مزایای زیادی دارد. در چند سال اخیر در 10 زبان برنامه نویسی برتر تحت شاخص های رتبه بندی زبان های مختلف قرار گرفته است.

ReactJS چیست؟


React.js یک چارچوب جاوا اسکریپت جلو سایت است که توسط فیس بوک توسعه یافته است. برای ساختن رابط های کاربری قابل ترکیب به طور قابل پیش بینی و کارآمد با استفاده از کدهای اعلامی، از React استفاده می کنیم. این یک چارچوب منبع باز و مبتنی بر مؤلفه است که مسئول ایجاد لایه نمایش برنامه است.

ReactJs از معماری Model View Controller (MVC) پیروی می کند و لایه view مسئول مدیریت برنامه های موبایل و وب است.
React برای ساخت اپلیکیشن های تک صفحه ای و اپلیکیشن های موبایل کاربرد زیادی دارد. به صفحه فیس بوک که کاملاً بر اساس React ساخته شده است نگاه کنید تا بفهمید react چگونه کار می کند.

ReactJS رابط کاربری را به چندین مؤلفه تقسیم می کند و اشکال زدایی کد را آسان تر می کند. به این ترتیب، هر تابع به یک جزء خاص اختصاص داده می شود و مقداری HTML تولید می کند که به عنوان خروجی توسط DOM ارائه می شود.

چرا مردم برنامه نویسی با React را انتخاب می کنند؟


دلایل مختلفی وجود دارد که چرا باید ReactJS را به عنوان ابزار اصلی برای توسعه UI وب سایت انتخاب کنید. در اینجا، ما برجسته ترین آنها را برجسته می کنیم و توضیح می دهیم که چرا این ویژگی ها بسیار مهم هستند:

سریع : از طریق برنامه‌های ساخته شده در React می‌توانید به‌روزرسانی‌های پیچیده را مدیریت کنید و سریع و پاسخگو باشید.
مدولار: به شما این امکان را می دهد که به جای نوشتن فایل های بزرگ و متراکم کد، بسیاری از فایل های کوچکتر و قابل استفاده مجدد بنویسید.

ماژولار بودن :React راه حلی جذاب برای مشکلات دید جاوا اسکریپت است.
مقیاس پذیر : React در مورد برنامه های بزرگی که تغییرات داده زیادی را نمایش می دهند بهترین عملکرد را دارد.
محبوب : ReactJS عملکرد بهتری نسبت به سایر زبان های جاوا اسکریپت به دلیل اجرای t از یک DOM مجازی می دهد.
یادگیری آسان :از آنجایی که به درک حداقلی از HTML و جاوا اسکریپت نیاز دارد، منحنی یادگیری پایین است.
رندر سمت سرور و سئو: وب سایت های ReactJS به دلیل ویژگی رندر سمت سرور معروف هستند. این برنامه ها را در مقایسه با محصولات دارای رندر سمت مشتری برای رتبه بندی موتورهای جستجو سریعتر و بسیار بهتر می کند. React حتی فرصت های بیشتری برای سئوی وب سایت ایجاد می کند و می تواند موقعیت های بالاتری را در صفحه نتایج جستجو اشغال کند.
اجزای UI قابل استفاده مجدد: React فرآیندهای توسعه و اشکال زدایی را بهبود می بخشد.


مقاله پیشنهادی: معرفی بهترین ابزارها برای بررسی سلامت باتری لپ تاپ

ویژگی های ReactJS

JSX – پسوند نحوی جاوا اسکریپت


JSX یک انتخاب ارجح برای بسیاری از توسعه دهندگان وب است. استفاده از JSX در توسعه React ضروری نیست، اما تفاوت زیادی بین نوشتن اسناد react.js در JSX و JavaScript وجود دارد. JSX یک پسوند نحوی برای جاوا اسکریپت است. با استفاده از آن، می توانیم ساختارهای HTML را در همان فایلی که حاوی کد جاوا اسکریپت است بنویسیم.

جریان و شار داده یک طرفه


React.js طوری طراحی شده است که فقط از داده هایی پشتیبانی می کند که در یک جهت در پایین دست جریان دارند. اگر داده ها باید در جهت دیگری جریان داشته باشند، به ویژگی های اضافی نیاز خواهید داشت.

React شامل مجموعه ای از مقادیر تغییرناپذیر است که به عنوان ویژگی در تگ های HTML به رندر مولفه ارسال می شود. مؤلفه‌ها نمی‌توانند هیچ ویژگی را مستقیماً تغییر دهند، اما از یک تابع تماس برای انجام تغییرات پشتیبانی می‌کنند.

مدل شیء سند مجازی (VDOM)


React حاوی یک نمایش سبک از DOM واقعی در حافظه به نام Virtual DOM است. دستکاری DOM واقعی در مقایسه با VDOM بسیار کندتر است. زیرا چیزی روی صفحه نمایش داده نمی شود. هنگامی که وضعیت هر شیء تغییر می کند، VDOM به جای به روز رسانی کل اشیاء، فقط آن شی را در DOM واقعی تغییر می دهد.

این باعث می‌شود کارها سریع پیش بروند، به‌ویژه در مقایسه با سایر فناوری‌های فرانت‌اند که باید هر شی را به‌روزرسانی کنند، حتی اگر تنها یک شی در برنامه وب تغییر کند.

برنامه های افزودنی


React از پسوندهای مختلف برای معماری اپلیکیشن پشتیبانی می کند. این برنامه از رندر سمت سرور، Flux و Redux به طور گسترده در توسعه برنامه های وب پشتیبانی می کند. React Native یک فریمورک محبوب است که از React برای ایجاد برنامه های موبایلی سازگار متقابل توسعه یافته است.

اشکال زدایی


آزمایش برنامه های React به دلیل پشتیبانی گسترده جامعه آسان است. حتی فیسبوک یک افزونه مرورگر کوچک ارائه می‌کند که اشکال زدایی React را آسان‌تر و سریع‌تر می‌کند.

اجزای ReactJS


کامپوننت ها قلب و روح React هستند. آن ها (مانند توابع جاوا اسکریپت) به شما این امکان را می دهند که رابط کاربری را به قطعات مستقل و قابل استفاده مجدد تقسیم کنید و در مورد هر قطعه به صورت مجزا فکر کنید.

کامپوننت ها بلوک های سازنده هر برنامه React هستند. هر مؤلفه ساختارها، APIها و روش های خود را دارد. در React دو نوع کامپوننت وجود دارد که عبارتند از حالت عملکردی و حالت کلاس .

اجزای عملکردی : این کامپوننت ها هیچ حالتی ندارند و فقط شامل یک متد رندر هستند. آنها به سادگی توابع جاوا اسکریپت هستند. که ممکن است داده ها را به عنوان پارامتر دریافت کنند. مولفه های عملکردی بدون حالت ممکن است داده ها را از اجزای دیگر به عنوان ویژگی (props) استخراج کنند.

اجزای کلاس: این اجزا پیچیده تر از اجزای عملکردی هستند. آنها می توانند وضعیت خود را مدیریت کنند و برای برگرداندن JSX روی صفحه یک روش رندر جداگانه دارند. شما می توانید داده ها را از یک کلاس به اجزای کلاس دیگر منتقل کنید.

React State


وضعیت مکانی است که داده ها از آنجا می آیند. وضعیت در یک جزء می تواند در طول زمان تغییر کند و هر زمان که تغییر کند، مولفه دوباره رندر می شود. تغییر در یک حالت می تواند به عنوان پاسخی به رویدادهای تولید شده توسط سیستم یا عملکرد کاربر اتفاق بیفتد و این تغییرات رفتار جزء و نحوه نمایش آن را مشخص می کند.

React Props


Props مخفف خواص هستند و اجزای فقط خواندنی هستند. هر دو Props و State اشیاء جاوا اسکریپت ساده هستند و داده هایی را نگه می دارند که بر خروجی رندر تأثیر می گذارند. و از یک جهت متفاوت هستند: State در داخل کامپوننت مدیریت می شود (مانند اعلان متغیر در یک تابع). در حالی که props به کامپوننت منتقل می شود (مانند پارامترهای تابع).

Props تغییرناپذیر است، و به همین دلیل است که جزء یک کانتینر باید حالتی را توصیف کند که می‌توان آن را تغییر داد و به‌روزرسانی کرد، در حالی که مؤلفه‌های زیرشاخه فقط باید داده‌ها را از حالت با استفاده از ویژگی‌ها ارسال کنند.

React Keys


در React، کلیدها هنگام کار با اجزای ایجاد شده به صورت پویا و مفید هستند. تنظیم مقدار کلید باعث می شود که پس از تغییر، جزء شما به طور منحصر به فرد شناسایی شود. آنها به React در شناسایی مواردی که تغییر، حذف یا اضافه شده اند کمک می کنند.

به طور خلاصه، State، Props، کلیدها و کامپوننت‌ها معدود مفاهیم اساسی React هستند که قبل از کار روی آن باید با آن‌ها آشنا شوید.

مزایای ReactJS


React.js DOM مجازی خود را ایجاد می کند. این کار عملکرد برنامه ها را بهبود می بخشد. زیرا DOM مجازی جاوا اسکریپت سریعتر از DOM معمولی است.
ReactJS به ایجاد رابط کاربری عالی کمک می کند.

ReactJS برای سئو خوب است.
الگوهای مؤلفه و داده خوانایی را بهبود می بخشد که به حفظ برنامه های بزرگتر کمک می کند.
React را می توان با سایر فریم ورک ها استفاده کرد.
React فرآیند کامل محیط اسکریپت را ساده می کند.
تعمیر و نگهداری پیشرفته را تسهیل می کند و بهره وری را افزایش می دهد.
رندر سریعتر را تضمین می کند.
بهترین چیز در مورد React، ارائه یک اسکریپت برای توسعه اپلیکیشن موبایل است.
یک جامعه قوی از ReactJS حمایت می کند.
React JS با یک مجموعه ابزار توسعه دهنده مفید ارائه می شود.
هم استارت آپ ها و هم 500 شرکت فورچون از React استفاده می کنند.
React در طول سالیان متمادی پر استفاده ترین چارچوب وب توسط توسعه دهندگان در سراسر جهان بوده است. اکثر کسب و کارها به دلیل سادگی ارائه شده به React تمایل دارند.

توسعه دهندگان React در مقایسه با سایر متخصصان فناوری، حقوق پرسودی دریافت می کنند. با توجه به افزایش تقاضا برای React در سراسر شرکت ها، تقاضا برای متخصصان با استعداد بالا است.

محبوبیت React به طور مداوم در حال افزایش است و نمودار Google Trends همچنین سرعت افزایش مداوم آن را با افزودن ویژگی های جدید در طول زمان نشان می دهد.

به این محتوا چه رتبه ای می دهید ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم ثبت سفارش

نوشته های مرتبط

برنامه نویسی
سعیده خواجوی

طراحی اپلیکیشن شهرداری

با طراحی اپلیکیشن شهرداری کدینو می‌توانید ابزاری قدرتمند برای بهبود ارتباط بین شهرداری ها و شهروندان ایجاد کنید. یک اپلیکیشن شهرداری خوب باید قابلیت این

ادامه مطلب
فریمورک PHP
برنامه نویسی php
مریم اکبرزاده

فریمورک PHP چیست؟

فریمورک PHP چیست؟فریم‌ورک‌ها مجموعه‌ای از ماژول‌های کد نوشته شده توسط شخص دیگری هستند. اما توسط توسعه‌دهندگان در پروژه‌هایشان برای پیاده‌سازی توابع رایج مورد استفاده قرار

ادامه مطلب
مطلب دیگری یافت نشد