آشنایی با انواع سئو و تکنیک های آن

زمان مطالعه: 7 دقیقه

در یک نگاه...

انواع سئو – سئو چیست؟ به زبان ساده سئو فرایندی برای بهبود رتبه سایت در موتورهای جستجوگر از جمله گوگل می باشد، فاکتورهای زیادی در سئو تاثیر گذار هستند، از کلمات کلیدی در متون تا لینک های ورودی به سایت.

مفهوم سئو تنها مربوط به موتورهای جستجوگر نیست، بلکه باید مخاطبان خود را هم در نظر بگیرید زیرا رفتار کاربران بر سئو بسیار سایت شما تاثیر گذار خواهد بود.

 سئو در جذب مخاطب تاثیر گذاری بیشتری نسبت به تبلیغات دارد، به همین علت از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. سئو را می توان مجموعه ای از روش ها برای تغییر استراتژیک وب سایت ها دانست.

 به بیان ساده تر سئو عوامل مربوط به صفحه و افزایش اهمیت آن در صفحه نتایج جستجو گوگل، خواهد پراخت. سئو فرآیند ساده ای نیست که به راحتی پیاده سازی شود زیرا نیازمند دانش زیاد و علم پیش زمینه ای می باشد.

 موتورهای جستجوگر با تغییر با ایجاد تغییرات مداوم در ساختار رتبه بندی صفحات غیر قابل پیشبینی می باشند، در نتیجه وظیفه مهندسین سئو باید اطلاعات خود را در این زمینه بروز نگه دارند و مدام در حال آموزش باشند.

ما در این مقال قصد داریم شما را با انواع سئو و فاکتور های موثر آن آشنا کنیم پس با ما همراه باشید.

برای آشنایی بیشتر با سئو می توانید مقاله: چرا سئو مهم است؟ را مطالعه کنید.

آشنایی با انواع سئو و تکنیک های آن

با انواع سئو بهتر اشنا شوید:

انواع مختلف سئو که باید آن ها را بشناسید و در مورد آن ها اطلاعات داشته باشید زیرا کمک میکند در نتایج گوگل بهتر دیده شوید را در ادامه برای شما شرح داده ایم:

1. سئو تکنیکال  (Technical SEO)

2. سئو داخلی (On page seo)

3. سئو محتوا (content seo)

4. سئو خارجی (Off page seo)

5. سئو محلی (Local seo)

6. سئو کلاه سفید (White Hat SEO)

7. سئو کلاه سیاه (Black Hat SEO)

8. سئو کلاه خاکستری (Gray Hat SEO)

9. سئو منفی (Negative SEO)

ازلیست بالا مهم ترین انواع سئو را میتوان به ترتیب سئو تکنیکال، سئو داخلی و سئو خارجی بدانیم. تفاوت انواع سئو در زمان، هزینه، ریسک ارزش خواهد داشت.

سئو تکنیکال:

این بخش از سئو نیازمند داشتن دانش فنی می باشد، یعنی نیاز است که شما در نقش یک دولوپر حرفه ای عمل کنید و تمامی باگ های سئوی سایت خود را بگیرید و بتوانید آن ها راحل کنید. عمده این مشکلات در قالب های آماده ای است که روی سایت ها نصب می شود زیرا در اکثر موارد کدهای موجود درسایت کدهای تمیزی نیست و ایرادات فنی دارد. زمانی که ربات های گوگل به سایت شما می آیند اولین چیزی که نظر آنها را جلب می کند بهینه بودن قالب سایت شما خواهد بود در نتیجه باید در نظر داشته باشید که تک تک ایرادات را با دقت بررسی کنید و جای خطایی را باقی نگذارید. به طور مثال وبسایت آکادمی آیتی که با زبان PHP نوشته شده از لحاظ بهینه بودن امتیازقابل قبولی دارد.

یکی از اصلی ترین مکان هایی که می توانید ایرادات فنی خود را ببینید سرچ کنسول گوگل است که در این فضا احوالات سایت شما به طور کامل نمایان است. گوگل خود باگ هایی که از سایت شما پیدامی کند در این فضا به نمایش می گذارد تا بتوانید آنها را بررسی و حل کنید. یکی دیگر از مهم ترین کارهایی که برای سئو تکنیکال سایت خود باید انجام دهید بهینه سازی نقشه سایت می باشد که برای گوگل آپلود می کنید که در مقاله های بعدی آموزش آن را قرار خواهیم داد.

سئو داخی چیست؟

مجموعه اقداماتی که در داخل سایت با هدف افزایش و رشد رتبه سایت در موتورهای جستجو صورت می گیرد را سئوی داخلی می می گویند.

مهم ترین نکاتی که در سئو داخلی باید به آن ها توجه کنید در ریز آورده شده اند که شامل:

1. بهینه سازی عنوان سئو یکی  از عوامل مهم در سئو سایت محسوب می شود. عنوان سئو در صفحه نتایج گوگل نمایش داده می شود و باید عنوان سئو را خیلی جذاب بنویسید تا کاربر را تشویق به کلیک کردن کند و در عین حال باید از کلمه کلیدی در عنوان سئو استفاده کنید تا سرنخ هایی را از موضوع محتوا به موتورهای جستجو داده باشید.

2. عنوان H1 را بهینه کنید. عنوان H1 همان عنوان مقاله می باشد که در بالای صفحه نمایش داده می شود و معمولا هر مقاله یک

تگ H1 دارد و آن هم عنوان مقاله می باشد.

3. تصاویر سایت را بهینه کنید. تمامی تصاویراستفاده شده در سایت و مقاله باید بدرستی بهینه شود و در بهینه سازی تصاویر باید به مواردی از جمله نام تصویر، اندازه تصویر، حجم تصویر و متن جایگزین یا همان متن ALT که برای تصاویر بسیار مهم است دقت کنید.

4. قالب صفحه بندی را بهینه کنید و تبلیغات آزار دهنده و پاپ هایی که باعث عذاب کاربر میشود را حذف کنید.

سئو خارجی چیست؟

به تمامی اقدامات و حرکاتی که در خارج از سایت شما صورت می گیرد را سئو خارجی یا Off-page SEO می گویند. این اقدامات به منظور بهبود شرایط سایت و رشد و ارتقای رتبه سایت شما صورت می گیرد.

شما با معرفی وبسایت تان در سایت ها و مجامع و انجمن های گفتگو به شناخته شدن برند و آگاه سازی مردم از نوع فعالیتتان کمک شایانی خواهید کرد.

از برخی تکنیک های سئو خارجی می توان به تکنیک هایی که در زیر آورده شده اند اشاره کرد:

1. لینک سازی در سایت های معتبر

2. بازاریابی توسط شبکه های اجتماعی

3. ایجاد نظرات مثبت در مورد وبسایت و برند شما در رسانه ها و انجمن ها

4.اشتراک گذاری مطالب شما در شبکه های اجتماعی و…

آشنایی با انواع سئو و تکنیک های آن

سئو محلی چیست؟

نحوه بهینه سازی یک سایت و یا کسب و کار محلی برای موتور های جستجوگر گوگل را سئوی محلی می نامند.

اگر بخواهیم بیشتر این موضوع را برای شما باز کنیم و توضیح دهیم باید بگوییم سئوی محلی به کسب و کارهای محلی کمک می کند تا با کاربران خود راحت تر ارتباط بر قرار کنند.

به عنوان مثال فرض کنید شما در شهر مشهد زندگی می کنید. قصد دارید به نزدیک ترین فروشگاه لوزم خانگی به منزل خود بروید تا خرید کنید. برای اینکار شما سرچ خواهید کرد ( آدرس فروشگاه لوازم خانگی در بلوار سجاد مشهد ). آیا شما انتظار دارید نتایج گوگل چگونه باشند؟ فروشگاه های لوازم خانگی تهران را نشان شما بدهند و یا فروشگاهی در خیابان سعدی؟

سئوی محلی کمک می کند تا شما بتوانید با صاحبان مشاغل ارتباط درست تر بگیرید. زمانی که این سرچ را انجام می دهید تمامی فروشگاه های للوازم خانگی در بلوار سجاد مشهد برای شما نمایش داده شود و دیگر شهر ها و یا خیابان های دیگر برای شما نمایش داده نمی شود.

سئوی محلی علاوه بر کمک کردن به کاربران باعث می شود که کسب و کار شما در محله ای خاص نیز بواد شود و دسترسی به آن راحت تر شود.

درمیان انواع سئو، سئو محلی همه چیز را در مورد ایجاد و بهینه سازی فهرست کسب و کار در گوگل نشان خواهد داد. همچنین سئو محلی از اینکه نام، آدرس و شماره تلفن کسب و کار در بین وب سایت ها و پلتفرم ها یا شبکه های اجتماعی سازگار شده باشد اطمینان حاصل می کند و سایت شما را با محتوای مرتبط، مفید و واضح برای کاربران به روز نگه میدارد.

سئو کلاه سیاه چیست؟

زمانی که حرف از سئو به میان می آید، همه افراد و صاحبان کسب و کار ها به دنبال دستیابی سریعتر به سود و کسب رتبه بالاتر در بین نتایج جستجو گوگل می باشند.

با سنیدن اسم سئوی کلاه سیاه ممکن است فکر کنید که این راه شامل راه های غیر قانونی مثل هک و یا… می باشد. اما باید اشاره کنیم که این طرز فکر نمی تواند کاملا درست باشد.

افرادی که از سئو کلاه سیاه استفاده می کنند تمایل دارند از تاکتیک های زیرکانه ای همچون استفاده زیاد از کلمات کلیدی در صفحه برای رتبه بندی سریع استفاده کنند.

امکان دارد این تکنیک برای کوتاه مدتنتیجه دهد و بازدید کنندگان سایت شما را افزایش دهد، اما بعداز مدتی، گوگل متوجه خطای شما خواهد شد ودر این لحظه سایت شما را جریمه می کند و یا حتی امکان دارد شما را در لیست سیاه قرار دهد، در نتیجه شما دیگر هرگز رتبه بندی نمی شوید و دیگر از دور رقابت ها خارج واهید شد.

برای سئو کلاه سیاه راه های زیاد و گوناگونی وجود دارد که درست است پس گوییم استفاده از این تکنیک ها در سئو سایت کار اشتباهی است و نباید تحت هیچ شرایطی از این تکنیک ها استفاده کنید، اما توصیه می کنیم این روش ها را حتما یاد بگیرید.

زیرا به شما کمک می کند که برای سئو کلاه سفیدد یا همان ارگانیک بتوانید از روش های خلاقانه و جالب تری استفاده کنید.

یادگیری این تکنیک ها باعث می شود شما دید بهتر و جامع تری برای استفاده ا تاکتیک های خلاقانه داشته باشید.

سئو کلاه سفید چیست؟

همانطور که از نام سئوی کلاه سفید پیداست، به مجموعه اقدامات درست و قانونی که به هدف رشد و ارتقای سایت صورت می گیرد سئوی کلاه سفید می گویند.

در این روش سایت شما کاملا ارگانیک و قانونی رتبه برتر گوگا خواهد شد و دیگر تخلفی در طی عمل سئو بر روی سایت شما و یا رقبایتان صورت نمی گیرد. برای اینکه سئوی کلاه سفید به نتیجه برسند نسبت به سئو کلاه مشکی شما باید زمان بیشتری را صرف کنید تا نتیجه بگیرید و دیگر احتمال پنالتی شدن سایت شما و یا جریمه شدن وجود نخواهد داشت و بدون ریسک و ترس می توانید رشد کنید.

 در ادامه مطلب انواع سئو و تکنیک های آن ها را برای شما شرح داده ایم. بخشی از تکنیک های سئو کلاه سفید شامل:

1. استراتژی سئو

2. سئو داخلی

3. سئو خارجی

4. سئو تکنیکال

5. بکلینک طبیعی

سئو کلاه خاکستری چیست؟

وقتی واژه کلاه خاکستری به گوش می رسد اکثر مردم فکر می کنند ترکیب کلاه سفید و کلاه سیاه، سئوکاران کلاه خاکستری را تشکیل می دهد. اما باید بگوییم در اصل سئوی کلاه خاکستری شامل تکنیک هایی می شود که در صورتی که الگوریتم های گوگل متوجه آن ها شود شما را جریمه می کنند.

این تکنیک مخصوص افراد حرفه ای و متخصص می باشد که بتوانند برای رشد سایت به خوبی از آن بهره مند شوند.

برخی از این تکنیک ها عبارت اند از:

1. تبادل لینک

2. تبلیغات پولی و فاقد ارزش و اعتبار

3. پرداخت هزینه و خرید کامنت های جعلی برای بخش دیدگاه های سایت

آشنایی با انواع سئو و تکنیک های آن

سئو منفی چیست؟

یکی از غیر اخلاقی ترین انواع سئو، سئوی منفی می باشد.

در سئوی منفی، سئو کار با ترکیب تکنیک های سئوی کلاه خاکستری و کلاه سیاه که قبل تر توضیحات این دو دسته داده شده بود، قصد دارد رقبای سایت شما را پایین بکشد.

با پایین اومدن رتبه رقبا در جستجوهای گوگل سایت شما به تدریج جایگزین خواهد شدو رتبه بالاتری خواهد گرفت.

اما باید بگوییم اگر شخصی بخواهد برای سایت شما سئوی منفی انجام دهد با استفاده از ابزار ها و یک سری از تکنیک های خاص شما می توانید متوجه شوید و جلوی این حملات را بگیرید.

تعدادی از تکنیک های سئو منفی را در پایین برای شما نوشته ایم که شامل:

1. هک سایت رقیب و تغییر مطالب سایت رقبا

2. ارسال نظرات منفی با اکانت های جعلی و ساختگی

3. لینک سازی های بی کیفیت و اسپم برای سایت رقیب ها

امیدواریم از خواندن این مقاله لذت برده باشید و جواب سوالات خود را در مورد سئو گرفته باشید. در صورت داشتن سوال و یا هر مشکلی می توانید دیدگاه خود را ارسال کنید تا کاشناسان کودینو در سریع ترین زمان ممکن پاسخ سوال شما را بدهند.

 ممنون از همراهی شما عزیزان.

به این محتوا چه رتبه ای می دهید ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم ثبت سفارش

نوشته های مرتبط

برنامه نویسی
سعیده خواجوی

طراحی اپلیکیشن شهرداری

با طراحی اپلیکیشن شهرداری کدینو می‌توانید ابزاری قدرتمند برای بهبود ارتباط بین شهرداری ها و شهروندان ایجاد کنید. یک اپلیکیشن شهرداری خوب باید قابلیت این

ادامه مطلب
فریمورک PHP
برنامه نویسی php
مریم اکبرزاده

فریمورک PHP چیست؟

فریمورک PHP چیست؟فریم‌ورک‌ها مجموعه‌ای از ماژول‌های کد نوشته شده توسط شخص دیگری هستند. اما توسط توسعه‌دهندگان در پروژه‌هایشان برای پیاده‌سازی توابع رایج مورد استفاده قرار

ادامه مطلب
مطلب دیگری یافت نشد