برنامه نویسی سایت سازمانی به چه شکل است؟

زمان مطالعه: 4 دقیقه

در یک نگاه...

برنامه نویسی سایت سازمانی

هر سازمانی بدون در نظر گرفتن ابعاد و مسئولیت های آن، در دنیای امروزی به سایت سازمانی مخصوص خود نیاز دارد. بسیاری از سازمان ها در سال های اخیر این مهم را دریافته و به طراحی سایت سازمانی خود اقدام ورزیده اند. اما بسیاری دیگر نیز شاید در شرف این کار باشند. برخی دیگر نیز هنوز اهمیت برنامه نویسی سایت سازمانی را درنیافته اند. هدف از یک سایت سازمانی، تعامل بهتر با مخاطبان و هماهنگی بین بنگاه های زیر مجموعه، پاسخگویی سریع تر و ایجاد زیرساخت اطلاعاتی مناسب و جلوگیری از بی نظم در برنامه ریزی است. در حقیقت به طور ساده می توان گفت تعامل بین سازمان، مدیران و کاربران سایت، مقصود اصلی برنامه نویسی سایت سازمانی است.

برنامه نویسی سایت سازمانی چه ویژگی‌هایی دارد؟

سایت‌های سازمانی از جهات مختلف با سایت‌های غیرسازمانی متفاوت‌اند. همچنین این سایت‌ها از بخش‌های مختلف با ویژگی‌های مختلف و متناسب با نیاز سازمان و مراجعین آن‌ها ساخته شده‌اند. به همین دلیل سایت‌های سازمانی می‌بایست به‌صورت سایت‌هایی قدرتمند طراحی و ساخته شوند.

شاید شما هم کلمه پرتال را شنیده باشید، در حقیقت می‌توان گفت پرتال سازمانی همان سایت یک سازمان است که به‌صورت درگاهی اطلاعات موردنیاز کاربران را به‌صورت سازماندهی شده ارائه می‌دهد. طراحی و ساخت پرتال‌های سازمانی از ساخت سایت‌های معمولی پیچیده‌تر و دشوارتر است.

از ویژگی‌های سایت‌های سازمانی می‌توان به امنیت بالای آن‌ها به دلیل پیشگیری از هک و یا سوءاستفاده از اطلاعات سازمانی به‌خصوص در سازمان‌های دولتی اشاره کرد. هم چنین این سایت‌های دارای بخش‌های مختلف‌اند که باعث پیچیدگی سایت می‌شود، اما طراحی این سایت‌ها بایستی ساده باشد تا مخاطبان برای استفاده از آن گیج نشوند. همچنین اطلاع‌رسانی در این سایت‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

برنامه نویسی سایت سازمانی برای چه مراکزی مناسب است؟

برنامه نویسی سایت سازمانی برای سازمان هایی همچون ادارات، سازمان های دولتی، وزارتخانه ها، شهرداری ها، سازمان های خصوصی و بسیاری از موسسات انجام می شود. برنامه نویسی سایت سازمانی به طور کلی به دو شکل صورت می گیرد، داینامیک و استاتیک، اما این دو چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟ اگر به شکلی ساده بخواهیم بیان کنیم می توان گفت که در طراحی سایت سازمانی داینامیک مدیر سایت به تمامی اطلاعات و محتویات آن دسترسی دارد و می تواند براحتی آن ها را ویرایش کرده و به روزرسانی نماید اما در طراحی سایت استاتیک مدیر امکان هیچ گونه تغییری در سایت را ندارد و می بایست برای اعمال هر نوع تغییر در آن با طراح سایت تماس بگیرد. اکثر افراد نیز سایت های داینامیک را انتخاب می کنند زیرا از اهمیت بروز رسانی محتوای سایت با خبر هستند، با طراحی سایت سازمانی به صورت داینامیک می توانید دسترسی کامل به مدیریت محتوای سایت خود داشته باشید و هر زمان که بخواهید آن را ویرایش نمایید. در بخش اخبار و اطلاعیه ها یا مطالبی که به صورت روزانه یا هفتگی بر روی سایت قرار می گیرند باید به روز رسانی فراموش نشود زیرا تاثیر بسزایی در مشاهده و یافتن سایت شما توسط موتورهای جستجو دارد.

امکانات و ویژگی های سایت سازمان

  1. معرفی امکانات و خدمات سازمان
  2. قابلیت اضافه کردن کاربر و تعیین نقش مدیر
  3. معرفی دوره های متنوع آموزشی
  4. ارائه اخبار و اطلاع رسانی سازمان
  5. امکان ثبت نام آنلاین برای مراجعین
  6. حساب کاربری پیشرفته برای کاربران
  7. امکان ارائه خدمات آنلاین و غیرحضوری
  8. بخش گالری سازمان و محیط داخلی
  9. پنل مدیریت حرفه ای جهت سازمان دهی
  10. برگزاری نظرسنجی آنلاین از کاربران
  11. جستجوی سریع و پیشرفته در تمام سایت
  12. بخش انجمن گفتگو جهت بازگو کردن سوالات
  13. معرفی نمایندگی موجود در سطح کشور
  14. قرار دادن ویدئوهای خدمات سازمان

مزایای برنامه نویسی سایت سازمانی

برنامه نویسی سایت‌ سازمانی در جهت ارائه خدمات یا اطلاعات به مخاطبان دارای مزایای زیادی است که در زیر برخی موارد اشاره می‌کنیم:

کاهش مراجعات حضوری در سایت سازمانی

زمانی که یک سازمان سایت نداشته باشد و یا سایت سازمان به‌درستی به‌روز نشود و یا کار با آن سخت باشد، کاربران و مخاطبان سازمان مجبور به مراجعه حضوری به سازمان برای انجام کوچک‌ترین کارهای خود هستند. با طراحی و مدیریت سایت سازمانی می‌توانید این مراجعات را کاهش دهید.

افزایش سرعت در انجام کارها

باتوجه‌به اینکه در سازمان‌های دارای سایت سازمانی، مراجعه حضوری کمتری اتفاق می‌افتد، این باعث کاهش بار کاری بر روی کارمندان شده و کمک می‌کند کارهای ضروری با سرعت بیشتری انجام شود.

صرفه‌جویی در وقت و هزینه

وجود سایت‌های سازمانی هم به مراجعه‌کنندگان و هم به کارمندان سازمان کمک می‌کند، تا در وقت و هزینه‌های خود صرفه‌جویی نمایند. مراجعان می‌توانند در هر ساعت از شبانه‌روز که نیاز دارند با مراجعه به سایت خدمات موردنیاز خود را دریافت نمایند.

افزایش اعتبار سازمان

زمانی که یک سازمان از یک طراحی سایت قوی بهره می‌برد، می‌تواند اعتماد مخاطبان خود را جلب نماید. این موضوع همچنین روی نگاه مخاطبان حرفه‌ای‌تر بر روی مدیریت سازمان اثرگذار است. سایت‌های قوی دارای کاربری ساده با سازماندهی قوی هستند. همچنین طراحی هر صفحه با کاربری و محتوای صفحه متناسب است.

معرفی امکانات و خدمات سازمان

هر سازمانی با هدف معرفی خدمات خود و نیز اطلاع‌رسانی عملکرد سازمان و خبرهای مرتبط از طراحی سایت سازمانی استفاده می‌کند و این کار با یک طراحی سایت حرفه‌ای و محتواگذاری و مدیریت هوشمندانه میسر می‌شود.

رضایت کاربران یا ارباب‌رجوع در سایت سازمانی

ارباب‌رجوع‌ها اکنون به‌صورت کاربران سایت از خدمات سازمان‌ها استفاده می‌کنند. از مهم‌ترین اهداف هر سازمان نیز جلب رضایت مراجعه‌کنندگان سازمان است، طراحی سایت سازمان باتوجه‌به نیاز مراجعه‌کنندگان و نیز خدمات ارائه شده مرتبط با سازمان همان چیزی است که رضایت هر دو طرف یعنی سازمان و ارباب‌رجوع را برآورده می‌کند.

امنیت سایت سازمانی به چه شکل است ؟

امنیت در هر مقوله ای باعث دلگرمی و آرامش خاطر می شود. ما نیز ضمن بهره گیری از دانش و تخصص خود در زمینه مدیریت سرور و استفاده از بهترین و امن ترین سیستم مدیریت محتوا، با بروز رسانی مرتب سیستم و انجام تنظیمات امنیتی سایت، ارائه سرویس میزبانی وب با کیفیت در سرورهای مجهز به سیستم تشخیص نفوذ IPS و همچنین تهیه نسخه پشتیبان به صورت دوره ای و منظم و یک نسخه پشنیبان در سرورهای مجزا و مانیتورینگ 24 ساعته سرور، و با خرید SSL و نصب آن بر روی سایت شرکت، بالاترین سطح امنیت را برای وب سایت طراحی شده تامین خواهد کرد.

به این محتوا چه رتبه ای می دهید ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم ثبت سفارش

نوشته های مرتبط

برنامه نویسی
سعیده خواجوی

طراحی اپلیکیشن شهرداری

با طراحی اپلیکیشن شهرداری کدینو می‌توانید ابزاری قدرتمند برای بهبود ارتباط بین شهرداری ها و شهروندان ایجاد کنید. یک اپلیکیشن شهرداری خوب باید قابلیت این

ادامه مطلب
فریمورک PHP
برنامه نویسی php
مریم اکبرزاده

فریمورک PHP چیست؟

فریمورک PHP چیست؟فریم‌ورک‌ها مجموعه‌ای از ماژول‌های کد نوشته شده توسط شخص دیگری هستند. اما توسط توسعه‌دهندگان در پروژه‌هایشان برای پیاده‌سازی توابع رایج مورد استفاده قرار

ادامه مطلب
مطلب دیگری یافت نشد