طراحی اپلیکیشن داروخانه

زمان مطالعه: 5 دقیقه

در یک نگاه...

طراحی اپلیکیشن داروخانه

با مکانیزه شدن زنگی‌های امروژه، اکثر کسب و کار‌ها را به سمت راه اندازی کسب و کار آنلاین هدایت می‌کند. به ویژه در حیطه کسب و کار‌هایی که نیازمند صرف زمان و ماندن در نوبت است. به عنوان مثال می‌شود به خرید آنلاین از فروشگاه‌ها، گرفتن شارژ و … اشاره کرد. داروخانه‌ها هم از این جهت مستثنی نیستند. با طراحی اپلیکیشن دروخانه آنلاین حداقل کاری که می‌شود کرد این است که در وقت مردم صرفه جویی می‌شود. زیرا با این کار دیگر نیازی نیست که برای تهیه دارو به محل داروخانه مراجعه کنید و به راحتی و در کوتاه‌ترین زمان کار‌ها در بستر اپلیکیشن انجام می‌شود.

طراحی اپلیکیشن داروخانه

قابلیت های طراحی اپلیکیشن داروخانه

لازمه طراحی اپلیکیشن داروخانه مثل هر اپلیکیشن دیگری نیازمند قابلیت های اختصاصی خود می باشد. به عنوان مثال گالری محصولات، دسته بندی و طبقه بندی داروها و … می باشد. این را همه میدانیم که مشتریانی که به داروخانه مراجعه می کنند. به دنبال دارو یا لوازم بهداشتی مورد نظر خود هستند. پس اپلیکیشن داروخانه آنلاین باید دارای ویژگی هایی باشد که خواسته مشتری را به نحو احسنت فراهم کند.

1- قابلیت فروش برخط

با قابلیت فروش آنلاین مشتری می تواند به راحتی به اپلیکیشن مراجعه کند و کالای مورد نظر خود را سفارش دهد.

2- امکان جستجو کالا

با وجود این قابلیت مشتریان با مراجعه به برنامه، دارو یا محصول بهداشتی خود را سرچ می‌کنند و در صورت موجود بودن کالا اقدام به سفارش می‌کند. بر این اساس دیگر این مشکل وجود ندارد که مشتری حضوری مراجعه کند و با عدم موجودی کالای روبه رو شود.

3- ارائه اطلاعات جامع درمورد دارو

اپلیکیشن شما به عنوان یک داروخانه آنلاین باید قابلیتی داشته باشد که در برنامه یک مرجع اطلاع‌رسانی دارویی باشید. موارد استفاده از هر دارو، عوارض دارو، تداخل دارو، عدم استفاده از داروها به‌صورت همزمان و …. از نکته هایی است که مشتریان به آن ها نیاز دارند. با ارائه این اطلاعات نقش مهمی در عدم استفاده سرخود از داروها و عوارض ناشی از آن خواهید داشت.

4- قابلیت پیش‌ خرید اقلام ترکیبی

بعضی از داروها نیاز به ترکیب شدن دارند و مشتری باید در داروخانه در انتظار بنشیند تا داروی او حاظر شود. قابلیت اجرا‌سازی چنین متدی وجود دارد که مشتری داروی مورد نظر خود را سفارش بدهد و هزینه‌ای را به‌عنوان پیش‌فاکتور پرداخت کند و بعد از مراجعه حضوری به داروخانه بقیه وجه را بپردازد. به وسیله این قابلیت اتلاف وقت مشتری کمتر می‌شود و هم خدمات دهی به مشتری به راحتی انجام می‌ گیرد.

منظور از طراحی اپلیکیشن داروخانه

غالبا مشتری داروخانه‌ها را بیماران یا همراهان بیمار تشکیل می‌دهد. به این علت محیط داروخانه در معرض آلودگی و انتقال بیماری قرار می‌گیرد. از جهتی بعضی از افراد برای سوالات خود درباره دارو و روش استفاده آن و …. به محل داروخانه مراجعه می‌کنند، که سبب ازدیاد افراد می‌شود که همین روند پاسخ گویی به دیگر مشتریان را مختل می‌کند. از جمله مسائلی که موجب سردرگمی مشتری می‌شود این می‌باشد که مشتری از موجود بودن یا نبودن کالای موردنظرش مجبور است به داروخانه مراجعه کندکه موجب پذیرش بیهوده می‌شود.

طراحی اپلیکیشن داروخانه

اپلیکیشن داروخانه دارای مقوله های زیر می باشد:

  • جایگاه اطلاعات برای دارو ها
  • فهرست مشخصات پزشکان
  • توصیه برای مصرف دارویی
  • یادآور ساعت مصرف دارو
  • بیمه ها و سازمان های قابل معاهده
  • صفحه درباره ما
  • صفحه تماس با ما

1- جایگاه اطلاعات برای دارو ها

این قسمت شامل مشخصات کامل دارو ها می باشد که به صورت دلخواه مدیر فروشگاه می تواند در آن قرار دهد. اسم هر یک ار دارو ها به دو زبان پارسی و انگلیسی قابل مشاهده مشتریان می باشد. اطلاعات هر یک از دارو ها دارای توضیحات کامل دارو، پیامد های جانبی، تداخل دارویی و مورد های جلوگیری از استفاده دارو می باشد.این قسمت شامل سرچ فارسی و انگلیسی را دارد و اطلاعات به شکل برخط از قسمت سرور دریافت می گردد

2- فهرست مشخصات پزشکان

در این بخش اسم و اطلاعات کامل دکترهای همکار داروخانه قرار می‌گیرد که شامل اسم پزشک، میزان تخصص، تصویر، تایم کاری، آدرس و شماره تماس می‌باشد. این بخش نیز دارای جستوجو نیز می‌باشد.

3- توصیه های مصرف دارویی

در این بخش توصیه‌های دارویی که در قسمت مدیریت اپلیکیشن قرار داده می‌شود به نمایش در می‌آید. به محض منتشر شدن محصول هر توصیه دارویی یک نوتیفیکیشن از طرف سرور به مشتریان ارسال می‌گردد.

4- یاد آور ساعت مصرف دارو

در این قسمت مشتری می تواند با وارد کردن مشخصات دارو های مورد استفاده خود در لحظه مصرف ازطرف بر نامه آگاه شود. برای هر دارو امکان تنظیم تاریخ و زمان مصرف دارو فراهم شده است. به عنوان مثال بعد از اضافه کردن نام ، تاریخ و زمان صرف دارو می توانید نوع تکرار را انتخاب کنید که شامل تکرار از هر چند دقیقه تا چند ماه می باشد و مقدار تکرار در قسمت فاصله تکرار تنظیم می گردد. پس از ذخیره تغییرات دارو در لیست یادآوری ها قابل مشاهده است.

5- بیمه ها و سازمان های قابل معاهده

این بخش از برنامه شامل بیمه‌ها و سازمان‌های طرف قرارداد داروخانه می‌باشد.

6- درباره ما

در این قسمت تیز اطلاعاتی در مورد داروخانه قرار می گیرد که می تواند شامل تاریخ تاسیس داروخانه ، ساعات کاری و یا هر اطلاعات دیگری باشد.

7- تماس با ما

اطلاعات تماس با داروخانه در این قسمت از اپلیکیشن در دسترس کاربران قرار می گیرد.

گرافیک در طراحی اپلیکیشن داروخانه

در این مرحله قالب کاربری یا همان ui/ux برای ظاهر اولیه اپلیکیشن طراحی می‌شود. کار ui/ux در این قسمت با کمک نرم افزار‌های توانمند گرافیکی مثل فتوشاپ و ایلاستریتور نمای کلی اپلیکیشن رسم می‌شود. این قسمت نیز خیلی مهم است، زیرا نمایانگر فضای کلی رنامه شما است. پس ار این که طراحی کلی برنامه تکمیل شد، نوبت به طراحی گرافیک اپلیکیشن سازگار با روش‌های مرسوم است.

طراحی اپلیکیشن داروخانه

طراحی ظاهر در اپلیکیشن داروخانه

پس از آن که نمای گرافیکی برنامه صورت گرفت. نوبت به کدنویسی اپلیکیشن می شود. در این قسمت ظاهر گرافیکی اپلیکیشن داروخانه به صورت کد نویسی براساس طرح گرافیکی اولیه طراحی خواهد شد.

البته باید این را در نظر گرفت که هر چه ظاهر اپلیکیشن شما جذاب تر و منحصر به فرد باشد، موجب جذب مشتری بیشتری می شود.

برنامه نویسی درطراحی اپلیکیشن داروخانه

در بخش ار کار تیم برنامه نویسی کودینو پایگاه داده برنامه را متناسب با دیزاین و جزئیات آن طراحی می‌کنند و پس از آن رابطهها را مشخص کرده و به=عد از آن به api نویسی‌های اپلیکیشن جهت پویا‌سازی اپایکیشن داروخانه‌ای می‌نوایند.

سخن آخر

در واقع طراحی اپلیکیشن داروخانه دراین روز‌ها که مردم به جای این که وقت خود را در صف داروخانه بگذرانند می‌توانند با نصب اپلیکیشن داروخانه به راحتی و از راه دور از خدمات داروخانه مورد نظر مطلع شوند و این که می‌توانند سفارش داروی خود را از با توجه به مشورت با پزشک متخصص به صورت آنلاین سفارش دهند. همچنین برای پرسش سوال‌های خود لازم نیست که به داروخانه مراجعه کنند بلکه می‌توانند از بخش (تماس) با پرسنل داروخانه ارتباط برقرار کرده

به این محتوا چه رتبه ای می دهید ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم ثبت سفارش

نوشته های مرتبط

برنامه نویسی
سعیده خواجوی

طراحی اپلیکیشن شهرداری

با طراحی اپلیکیشن شهرداری کدینو می‌توانید ابزاری قدرتمند برای بهبود ارتباط بین شهرداری ها و شهروندان ایجاد کنید. یک اپلیکیشن شهرداری خوب باید قابلیت این

ادامه مطلب
فریمورک PHP
برنامه نویسی php
مریم اکبرزاده

فریمورک PHP چیست؟

فریمورک PHP چیست؟فریم‌ورک‌ها مجموعه‌ای از ماژول‌های کد نوشته شده توسط شخص دیگری هستند. اما توسط توسعه‌دهندگان در پروژه‌هایشان برای پیاده‌سازی توابع رایج مورد استفاده قرار

ادامه مطلب
مطلب دیگری یافت نشد