طراحی سایت شهرداری

زمان مطالعه: 3 دقیقه

در یک نگاه...

طراحی سایت شهرداری

اداره شهرداری یک از مهمترین ادارات در کشور ایران می‌باشد، زیرا مدیریت شهرها جزء مسئولیت‌های این اداره می‌باشد.از جمله دلیل‌های متعددی که می‌شود برای طراحی سایت شهرداری آورد، این است که می‌شود اطلاع رسانی هارا به صورت گسترده عمومی انجام داد، چون که مردم به جای مراجعه حضوری ترجیح می‌دهند به سایت یا نهاد مربوطه مراجعه کنند و اطلاعات خود را در مورد بخش‌های مختلف و قوانین جدید دریافت کنند.

طراحی سایت شهرداری

امکانات سایت شهرداری

  1. قابلیت جمع آوری اطلاعات شهر از نظر جغرافیایی
  2. امکان مشارکت الکترونیک شهروندان در بهبود دریافت خدمات
  3. قابلیت پرداخت تمامی عوارض شهری
  4. گلری عکس از منطقه های مهم شهر
  5. حذف مراجعات حضوری
  6. امکان جمع آوری اطلاعات در بانک اطلاعاتی
  7. سامانه شفاف سازی شهری
  8. امکان ایجاد سامانه آموزشی
  9. قابلیت جستجوی داخل سایت
  10. ارائه خدمات ویژه در سایت جهت افزایش تعامل با کاربر

اهمیت طراحی سایت شهرداری

اداره شهرداری از جمله بنیاد های اجرایی هستند که که هدف آن ها حفظ نظافت شهرها، جمع آوری پس ماندهای شهری، صدور مجوز ساخت وساز، جمع آوری عوارض از شهروندان و برقراری آراستگی در شهر است. مهمترین نکته ای که علاوه بر دیگر دلایل موجود، باعث طراحی سایت شهرداری می شود شیوه اطلاع رسانی فراگیر به کلیه کاربران می باشد.

امنیت سایت شهرداری چگونه تأمین می شود؟

همیشه امنیت یک وب سایت از اهمیت زیادی بین کاربران برخوردار است، و هر کس که به دنبال راه اندازی و طراحی وب سایت خاصی است باید امنیت آن را مدنظر قرار دهد. ولی پشتیبانی از امنیت وب سایت شهرداری موضوع بسیار مهی است که مسلما باید به آن توجه شود. زیرا سایت شهرداری دارای اطلاعات زیادی از مردم یک شهر است.

طراحی سایت شهرداری چه استفاده هایی دارد؟

امروزه که تکنولوژی از نظر امکانات به اوج خود رسیده است، وسایت‌هایی که فعالیت‌های شهرداری انجام می‌دهند، به این واسطه کارهایی که به امور شهرداری مربوط می‌شود را از طریق یک وب سایت شهرداری می‌توانند انجام دهند. ولی باید در نظر داشت که راحتی کار با سهولت در مدیریت آن‌ها داشتن یک وب سایت شهرداری را مهم کرده است. اصلی‌ترین عاملی که طراحی سایت شهرداری را مزید بر علت می‌کند، انجام اطلاع رسانی‌های کلی و جزئی است. سازمان شهرداری از این طریق می‌تواند به صورت گسترده به کاربران خود اطلاع رسانی‌های لازم را به صورت فراگیر انجام دهد.

پس اگر قصد طراحی سایت شهرداری را دارید شکرت توانمند کودینو با ارائه طرح‌ها و امکانات شگفت انگیز نسبت به طراحی سایت برای این نهاد می‌تواند ایده‌های شمارا به صورت تضمینی پیاده‌سازی کند.

ویژگی های مهم در طراحی سایت شهرداری

طراحی سایت شهرداری

1- طراحی قالب حرفه‌ای و منحصر به فرد

قالب سایت شهرداری بایستی از قالب سایر سایت‌ها تفاوت‌های زیادی داشته باشد. با به کارگیری یک قالب ویژه و با استفاده از کدنویسی اختصاصی می‌توان یک سایت عالی باتوجه به معیار‌های خود داشته باشیدو

2- طراحی صفحه اصلی متناسب با هدف کاربران

معمولا کاربرانی که وارد سایت شهرداری می‌شوند این انتظار را دارند که ظاهر و طرز چیدمان عناصر سایت متناسب با با هدف آن‌ها باشد. زیرا ظاهر خوب هار سایت موجب جذب کاربران بیشتری می‌شود.

3- گالری نقشه وتصاویر شهر ها

طراحی سایت شهرداری به این نحو است که در استفاده از نقشه و عکس‌هایی از شهر از اهمیت زیادی برخوردار است. ارائه خدمات و اطلاع رسانی در شهروندان یک شهر یکی از اهداف راه اندازی سایت شهرداری می‌باشد. همچنین قرار دادن تصاویر و آدرس مکان‌های دیدنی شهر می‌تواند به جذب گردش کمک کند.

4- تقویم رویدادها

تمام سایت‌های شهرداری باید بخشی به نام تقویم رویدادهارا داشته باشند. این بخش برای اطلاع دادن تاریخ رویدادهای پیش رو به شهروندان می‌باشد. در این بخش به اطلاع رسانی رویدادهایی مانند انتخابات، جشن و مراسم‌ها، گردهمایی، تعطیلات رسمی و غیر رسمی پرداخته می‌شود و شهرداری مردم را به واسطه آن آگاه می‌کند.

5- شماره تماس‌های فوری

وجود اخبار و اطلاعات مهم و جدید در سایت شهرداری لازم است، همچنین باید کلیه شماره تماس‌های مهم کاربران را داشته باشد. از مهمترین این شماره تماس‌ها شماره (پلیس،آتش نشانی،اطلاعات راه و جاده ها) است.

6- لینک به منابع محلی

هنگام طراحی سایت شهرداری، سایت باید به منابع محلی شهر مانند هتل‌ها، رستوران‌ها، سینما‌ها و مکان‌های پر اهمیت دیگر لینک شود. دادن لینک به سایت‌های دیگر موجب مزیت سایت شما خواهد شد.

همچنین مطالعه کنید

طراحی اپلیکیشن شهرداری

نتیجه گیری

در این پست به تعریف طراحی سایت شهرداری پرداختیم و دلایلی که اهمیت وجود سایت شهرداری را برای ارائه خدمات به شهروندان یک شهر می‌باشد را بیان کردیم، در بخش معرفی امکانات سایت شهرداری به این آگاهی رسیدیم که این سایت نسبت به امکانات و اهداف کاربران خود از دیگر وب سایت‌ها متمایز می‌شود و این که امنیت این نوع سایت‌ها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. همچنین با طراحی سایت شهرداری می‌شود جذب گردشگران را به شهر افزایش داد.

به این محتوا چه رتبه ای می دهید ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم ثبت سفارش

نوشته های مرتبط

برنامه نویسی
سعیده خواجوی

طراحی اپلیکیشن شهرداری

با طراحی اپلیکیشن شهرداری کدینو می‌توانید ابزاری قدرتمند برای بهبود ارتباط بین شهرداری ها و شهروندان ایجاد کنید. یک اپلیکیشن شهرداری خوب باید قابلیت این

ادامه مطلب
فریمورک PHP
برنامه نویسی php
مریم اکبرزاده

فریمورک PHP چیست؟

فریمورک PHP چیست؟فریم‌ورک‌ها مجموعه‌ای از ماژول‌های کد نوشته شده توسط شخص دیگری هستند. اما توسط توسعه‌دهندگان در پروژه‌هایشان برای پیاده‌سازی توابع رایج مورد استفاده قرار

ادامه مطلب
مطلب دیگری یافت نشد