مزایای طراحی سایت با وردپرس

زمان مطالعه: 5 دقیقه

در یک نگاه...

طراحی سایت با وردپرس

اگرچه ده ها رقیب برای قالب های آماده طراحی سایت وجود دارد، وردپرس شناخته شده ترین و مورد استفاده ترین قالب طراحی سایت است. به این دلیل که وردپرس مزایای زیادی دارد که سایر CMS ها ندارند. که در این مقاله به بررسی آنها میپردازیم.


وردپرس چیست؟

وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای متن باز است که به شما امکان می دهد وب سایت هایی را بر روی آن بسازید. در واقع، این متداول ترین سیستم مدیریت محتوا در جهان است که بیش از 76.4 درصد از سهم بازار CMS را به خود اختصاص داده است. وردپرس که در سال 2003 شروع به کار کرد، از فیس بوک و توییتر قدیمی تر است.
با تقریباً 2 دهه فعالیت، وردپرس به عنوان CMS پیشرو در وب شناخته شده است.

بیایید به دلایل چگونگی این اتفاق و چرایی این موضوع بپردازیم:
وردپرس با چه کسی رقابت می کند؟ وردپرس با مواردی مانند Wix، Squarespace، Joomla، Drupal، Magento، Weebly و غیره رقابت می کند. اگرچه رقبای زیادی وجود دارد، اما هیچ یک از این رقبا حتی به ضریب نفوذ وردپرس در بازار نمی رسند. وردپرس برنده واضح سهم بازار CMS است، زیرا نزدیکترین رقیب بعدی آن حتی 5٪ از بازار را به خود اختصاص نمی دهد.
چرا وردپرس اینقدر محبوب است؟

وردپرس به دلایل بسیار زیادی محبوب است که در مورد آنها صحبت می کنیم. طراحان وردپرس با حضور طولانی مدت در بازار، می دانند که مشتریان و کاربران خود چه می خواهند. آنها در این زمینه آنقدر کار بزرگی انجام داده اند که مزایای استفاده از وردپرس بسیار بیشتر از معایب استفاده از CMS است.

مزایای وردپرس برای کاربران


نصب و راه اندازی آسان وردپرس هم برای افراد مبتدی و هم برای حرفه ای های باتجربه در نظر گرفته شده است. برای هر نوع کاربر، راه اندازی و نصب وردپرس بسیار آسان است. این سادگی شامل یک نصب ساده با یک کلیک و بدون نیاز به کدنویسی می رسد.
طراحی رابط کاربری ساده و آسان برای استفاده وردپرس حتی برای غیر فنی ترین استفاده ها ایجاد شده است. این سادگی در عملکرد با طراحی بصری، دستورالعمل‌ها و آموزش‌هایی برای شروع و ادامه دادن شما همراه است. کار کردن با وردپرس پیچیدگی خاصی ندارد؛ و برای آن نیاز به علم برنامه نویسی ندارید.

مقاله پیشنهادی: آموزش رایگان وردپرس

مقرون به صرفه و ارزان حتی می توانید وردپرس را به صورت رایگان دریافت کنید!
حتی اگر یک نسخه پولی را انتخاب کنید یا از هاست یا افزونه هایی استفاده کنید که چند دلار هزینه دارند، به احتمال زیاد هزینه کلی برای استفاده از پلتفرم وردپرس برای شما کمتر از 100 دلار خواهد بود. این رقم در مقایسه با سایر جایگزین ها بسیار ارزان است.


قابل شناسایی برای موتور جستجو و سئو

یکی دیگر از مزایای وردپرس این است که با موتورهای جستجو و سئو ساخته شده است. اکثر مردم فقط یک وب سایت برای خود ایجاد نمی کنند. آنها می خواهند محتوای خود را با جهان به اشتراک بگذارند و در وب سایت خود بازدید داشته باشند! برای این کار به یک سایت سئو پسند نیاز دارید.
این بدان معنی است که وب سایت شما باید برای موتورهای جستجو مانند گوگل، یاهو و بینگ آسان باشد تا بتوانند در میان آنها خزیده و داده های شما را تجزیه کنند. با ساختن وب سایت خود بر روی وردپرس، می توانید در درازمدت ترافیک زیادی از موتورهای جستجو به سایت خود وارد کنید.

در این مقاله با سئو و کلاه خاکستری بیشتر آشنا شوید.

طراحی وب سایت واکنش گرا ( responsive) در سال 2020 و بعد از آن

شما به وب سایتی نیاز دارید که به طیف وسیعی از دستگاه های مختلف پاسخگو باشد. نه اینکه وب سایتی داشته باشید که در آن کلمات در گوشی آیفون پراکنده می شود، طراحی در تبلت ضعیف به نظر می رسد، اما روی دسکتاپ همه چیز عالی به نظر می رسد.
هدف اصلی این است که کل وب سایت شما بدون توجه به دستگاه هایی که بازدید کنندگان شما از آنها استفاده می کنند بی نقص به نظر برسد. در وردپرس طرح‌ها و تم‌های واکنش‌گرای وب‌سایت را در پلتفرم خود تعبیه شده تا شما بتوانید از بین آنها گزینه دلخواهتان را انتخاب کنید.


سازگار بودن وردپرس با موبایل


اکنون که بیش از 50 درصد از ترافیک اینترنت جهان را دستگاه های تلفن همراه گرفته‌اند، بسیار مهم است که وب سایت شما برای موبایل کاملا responsive ، خوانا و به راحتی قابل استفاده برای کاربران تلفن همراه باشد. به این دلیل، موتورهای جستجو از رندر اول موبایل نیز استفاده می کنند. به این معنی که وب سایت شما در درجه اول با نسخه موبایلی آن توسط موتورهای جستجو مورد بررسی قرار می گیرد.
بنابراین اگر قابلیت استفاده از طریق تلفن همراه در سایت شما ضعیف باشد، رتبه شما نیز در گوگل پایین خواهد بود. بنابراین، هم تجربه کاربر و هم مولفه‌های فنی پشتیبان یک وب‌سایت در رابطه با سازگاری با موبایل مورد توجه قرار می‌گیرند. وردپرس تم‌های سازگار با موبایل را برای انتخاب در اختیار شما قرار داده است.

از هر کجای دنیا به سایت خود دسترسی داشته باشید

شما می توانید از هر رایانه ای در جهان به وب سایت خود دسترسی داشته باشید، تا زمانی که به اینترنت متصل باشید. اگر اهل سفر هستید، این بسیار مهم است – زیرا می توانید به هر نقطه از جهان سفر کنید و همچنان در وب سایت خود کار کنید!


به روز رسانی خودکار منظم

از آنجایی که اینترنت همیشه در حال تغییر و تحول است، CMS وب سایت باید با محیط در حال تغییر همگام باشد و پلتفرم های خود را بر این اساس به روز کند.
وردپرس همیشه در راس این موضوع قرار دارد و همچنان به بروز رسانی پلتفرم خود ادامه می دهد تا در راستای پیشرفت های تکنولوژیکی و بهترین کارکردها بماند.
بهترین بخش در این مورد این است که به‌روزرسانی‌ها خودکار و سریع هستند و تنها به یک کلیک نیاز دارند. همانطور که ذکر شد، بروز رسانی به سادگی یک کلیک یک دکمه است. کسانی که سایت‌شان را با وردپرس طراحی میکنند؛ خیالشان راحت باشد که کسب‌وکار خود را با سیستم مدیریت محتوای کاملاً به‌روز شده اداره می‌کنند، راحت است.


اکثر پلاگین ها و برنامه های وردپرس بیش از 54000 افزونه دارد


افزونه ها برنامه هایی هستند که به شما کمک می کنند وردپرس را هر طور که دوست دارید سفارشی کنید و اجرا کنید. که شامل پلاگین های ایمیل مارکتینگ، پلاگین های طراحی، پلاگین های سرعت و غیره هستند. وردپرس بیشترین افزونه های موجود را دارد و بیشترین سفارشی سازی را در بین سایر CMS ها امکان پذیر می کند.

برخی از این افزونه ها نیز پلاگین های امنیتی هستند که به شما امکان می دهند امنیت وب سایت خود را در برابر هک ها، آسیب پذیری ها و غیره افزایش دهید.
اگرچه، وردپرس حتی با اقدامات امنیتی مانند “https://” داخلی در صورت انتخاب ارائه می شود. این قابلیت به شما اطمینان می دهد که بدانید وب سایت شما عاری از هکرها و سایر مشکلات امنیتی است.
بسیاری از گزینه های طراحی وردپرس همچنین دارای تم های مختلف وب سایت است. این تم ها قابلیت های متفاوتی را برای وب سایت شما فراهم می کند و بر اساس موضوعی که انتخاب می کنید، ظاهر متفاوتی دارد. این به شما این امکان را می دهد که تمی را انتخاب کنید که کاملاً با سایت شما مطابقت داشته باشد.

وبلاگ داخلی در وردپرس

وبلاگ نویسی بخش مهمی از سئو و همچنین افزودنی عالی برای اکثر وب سایت ها است. اگر بخواهید از آن استفاده کنید، وب سایت های وردپرس دارای یک بخش وبلاگ هستند. این برای هر کسی که می خواهد محتوای اضافی را به وب سایت خود اضافه کند؛ برای مشاغل و وبلاگ نویسان به طور یکسان راحت است.

انعطاف پذیری

با تمام برنامه ها و تم های موجود، وب سایت های وردپرسی تقریباً انعطاف پذیری نامحدودی را ارائه می دهند. این قابلیت برای مشاغل و کسانی که پیشرفته تر هستند و می خواهند وب سایت خود را به هر شکلی که می خواهند بسازند عالی است.
عملکردهمانند انعطاف‌پذیری در روشی که می‌خواهید وب‌سایت وردپرس خود را بسازید، وردپرس نیز قابلیت‌های زیادی را امکان‌پذیر می‌کند. پلاگین هایی که در آن بیش از 54000 برنامه کاربردی وب سایت شما را مجهز می کنند تقریباً هر کاری را که می خواهید انجام دهد.


سرعت و راحتی

یکی دیگر از مزایای وردپرس این است که ایجاد تغییرات در وب سایت شما سریع و راحت است. هم انعطاف پذیری و هم عملکرد پلتفرم به شما این امکان را می دهد که تقریباً بلافاصله یک وب سایت ایجاد کنید و بلافاصله تغییرات و بهینه سازی ها را انجام دهید. این به شما امکان می‌دهد وب‌سایت‌های زیادی را در یک زمان ایجاد کنید یا یک وب‌سایت جدید ایجاد کنید و آن را از ابتدا بسیار سریع و راحت بسازید.

به این محتوا چه رتبه ای می دهید ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم ثبت سفارش

نوشته های مرتبط

برنامه نویسی
سعیده خواجوی

طراحی اپلیکیشن شهرداری

با طراحی اپلیکیشن شهرداری کدینو می‌توانید ابزاری قدرتمند برای بهبود ارتباط بین شهرداری ها و شهروندان ایجاد کنید. یک اپلیکیشن شهرداری خوب باید قابلیت این

ادامه مطلب
فریمورک PHP
برنامه نویسی php
مریم اکبرزاده

فریمورک PHP چیست؟

فریمورک PHP چیست؟فریم‌ورک‌ها مجموعه‌ای از ماژول‌های کد نوشته شده توسط شخص دیگری هستند. اما توسط توسعه‌دهندگان در پروژه‌هایشان برای پیاده‌سازی توابع رایج مورد استفاده قرار

ادامه مطلب
مطلب دیگری یافت نشد