نکات مهم درباره Full Stack

زمان مطالعه: 5 دقیقه

در یک نگاه...

Full Stac

فول استک در حال تبدیل شدن به بخش مهمی از جمعیت توسعه دهندگان در سراسر جهان است. در این مقاله چالش ها و فواید مهم Full Stack را با هم بررسی می‌کنیم تا به درک درستی در این زمینه برسید. اگر میخواهید بدانید Full Stack چیست؛ پیشنهاد می‌کنیم این مقاله را از دست ندهید.

برنامه نویسی Full Stac

یک توسعه دهنده فول استک می تواند یک برنامه وب کاملاً کارآمد بسازد. این توسعه دهندگان وب سایت مقداری دانش از قسمت سرور و یا همان بک و پشتیبانی؛قسمت بصری یا آن چیزی که مخاطب با آن سر و کار دارد کسب می‌کنند. توسعه دهندگان Full Stack در کار خود به کمک خارجی کمی نیاز دارند. این قابلیت باعث می شود آنها برای کارفرمایان ارزشمند باشند. شناخته شده ترین انواع توسعه عبارتند از front end، back end و full stack. انواع دیگری نیز وجود دارد که کمتر شناخته شده اند.

توسعه دهندگان وب

توسعه دهندگان امنیت سیستم؛ اقدامات امنیتی و تست هایی را برای نرم افزار طراحی می کنند تا امنیت سیستم را بهبود بخشند. برنامه نویسان سطح پایین؛ کدی را با استفاده از زبان هایی مانند C و اسمبلی می نویسند که نزدیک به سخت افزار است.

توسعه دهندگان سطح بالا کدهایی را می نویسند. که از سخت افزار کمی دور می‌شود؛ که به زبان هایی مانند Perl، PHP، Ruby و PHP هستند.

توسعه دهندگان جاسازی شده با سخت افزار مانند رابط های الکترونیکی، دستگاه های اینترنت اشیا (IoT)، انتقال داده های سریال و درایورهای سخت افزار کار می کنند.
مهندسان توسعه نرم افزار در آزمون (SDET) نرم افزاری را ایجاد می کنند که کیفیت سایر سیستم های نرم افزاری را بررسی می کند. ابزار آنها از کارکرد سیستم ها اطمینان می دهد.
توسعه دهندگان داده های بزرگ برنامه هایی را می نویسند که برای ذخیره و دسترسی به حجم عظیمی از داده ها طراحی شده اند. این سیستم ها شامل سیستم های بار تبدیل استخراج، انبارهای داده و پایگاه های داده منطقه ای است.

Web developer

توسعه دهندگان وب CRM. بر روی سیستم هایی تمرکز می کنند که داده های کاربر را برای بهبود رضایت و فروش جمع آوری می کنند.
توسعه دهندگان DevOps. با فناوری های مورد استفاده در توسعه سیستم هایی برای ساخت و استفاده از سیستم های Back-end کار می کنند.
توسعه دهندگان وب سایت های گرافیکی. نرم افزاری را می نویسند که برای سایه زدن، حذف، رندر، نور، سایه و مدیریت صحنه ها استفاده می شود. کار آنها برای پروژه های ویدیویی و بازی ضروری است.
توسعه دهندگان بازی برای بازی های ویدیویی کد می نویسند. آنها اغلب در زمینه های دیگر با تمرکز بر ایجاد بازی های ویدیویی مهارت دارند.
دانشمندان داده کدی را برای برنامه هایی می نویسند که مجموعه داده ها را برای مواردی مانند تجزیه و تحلیل آماری و مدل سازی پیش بینی تجزیه و تحلیل می کنند.
توسعه دهندگان دسکتاپ روی نرم افزارهایی کار می کنند که روی سیستم عامل ها اجرا می شوند.
توسعه دهندگان سطح متوسط کدهای غیر UI را برای مرورگرها می نویسند. آنها همچنین می توانند برخی از کارهای جلویی و پشتی را انجام دهند.
توسعه دهندگان وب در ساخت وب سایت تخصص دارند. آنها می توانند جلویی، بک اند، سطح میانی یا فول استک باشند.


مقاله پیشنهادی: هوش مصنوعی جدید دیپ‌مایند می‌تواند مانند یک انسان برنامه نویسی کند!

مزایای منحصر به فرد آن

توسعه دهندگان Full Stack در بسیاری از زمینه ها مجموعه مهارت هایی دارند. این به آنها اجازه می دهد تا روی پروژه هایی کار کنند که در غیر این صورت به تعداد زیادی کارمند نیاز دارند. این باعث صرفه جویی در هزینه کارفرمایان و ساده سازی پروژه ها می شود.

توسعه پشته کامل تقاضای بالایی دارد


طبق گزارش اداره کار و آمار ایالات متحده، توسعه دهندگان تا سال 2024 شاهد رشد شغلی 27 درصدی خواهند بود. اکنون زمان بسیار خوبی برای شروع یادگیری مهارت های مورد نیاز در این زمینه است. توسعه دهندگان فول استک برای پروژه ها در صنایع مختلف بیشتر ضروری می شوند. تا اوایل دهه 2020، ممکن است 5 میلیون توسعه دهنده بیشتر در سراسر جهان وجود داشته باشد. (در حال حاضر حدود 23 میلیون نفر وجود دارد.)

این توسعه دهندگان از زبان های زیادی استفاده می کنند؛ تعداد زبان های برنامه نویسی افزایش یافته است، اما همه آنها می خواهند اصول اساسی را به اشتراک بگذارند. توسعه دهندگان فول استک تمایل دارند از زبان های زیادی استفاده کنند که بر اساس نیازهایشان در کنار هم قرار گرفته اند. اگر می خواهید یک توسعه دهنده Full Stack باشید، باید زبان های مورد نیاز برای مشاغل احتمالی را بیاموزید. هر چه زبان های بیشتری یاد بگیرید، برای کارفرمایان جذاب تر خواهید بود.

توسعه‌دهندگان با افزایش دانش خود در مورد زبان‌های جدید، همه چیز را به دست می‌آورند. دیگران ابتدا روی جاوا اسکریپت یا MySQL تمرکز خواهند کرد. اصول زبان را یاد بگیرید و دانش خود را در مورد زبان های مختلف افزایش دهید. این چیزی است که شما را برای کارفرمایان مفیدتر می کند.

توسعه Full Stack در سال 2008 آغاز شد


اولین استفاده از اصطلاح “Full Stack” به رندی اشمیت مربوط می شود. Schmidt، مدیر عامل Burns & McDonnell Terminals and Pipelines، از این اصطلاح برای توصیف توسعه دهندگان وب استفاده می کند که می توانند طراحی، استایل، نشانه گذاری و برنامه نویسی را انجام دهند. این اصطلاح در بین برنامه نویسان رایج شده است.

Full Stack می تواند به معنای چیزهای مختلف باشد


فول استک موضوعی تا حدودی بحث برانگیز بوده است، و در مورد آنچه مستلزم آن است، اختلاف نظر وجود دارد. سطحی از ذهنیت وجود دارد: یک فرد به چه میزان دانش نیاز دارد؟ چه مهارت هایی در قسمت بک‌اند و فرانت‌اند سایت برای واجد شرایط بودن فردی لازم است؟ بسته به توسعه‌دهنده یا سازمانی که مدنظر دارید، پاسخ‌های مختلفی برای این سؤال وجود دارد. به طور کلی توافق بر این است که Full Stack نیاز به دانش در زمینه توسعه بک‌اند و فرانت‌اند دارد.

کدگذاری Full Stack ارزش منحصر به فردی دارد


مزیت منحصر به فرد این نوع توسعه این است که دو بخش ضروری برنامه نویسی کامپیوتر را در یک فرد ترکیب می کند. داشتن مهارت در هر دو زمینه به شما امکان می دهد شغل متفاوتی را برای حقوق بهتر یا مکان خاصی انتخاب کنید. کارفرمایان بیشتری به دنبال توسعه دهندگان وب سایتی هستند که بتوانند هم در قسمت فرانت‌اند و هم بک‌اند کار کنند زیرا باعث صرفه جویی در هزینه آنها می شود.

چگونه به یک توسعه دهنده Full Stack موفق تبدیل شویم

یک توسعه دهنده Full Stack؛ توسعه دهنده وب است که در توسعه Front End و Back End مهارت دارد. توسعه Front End با استفاده از زبان های برنامه نویسی مانند HTML، CSS و JavaScript ساخته و مدیریت می شود. توسعه Back End به سمت سرور وب سایت یا برنامه اطلاق می شود که با استفاده از زبان های برنامه نویسی مانند جاوا، پی اچ پی، روبی و پایتون ساخته و مدیریت می شود.

اگر به فکر تبدیل شدن به یک توسعه دهنده فول استک هستید، باید مهارت هایی را برای انجام وظایفی که کارفرمایان انتظار دارند به دست آورید. به عنوان مثال، یک گام مهم در یادگیری توسعه front-end، ایجاد مهارت در زبان های توسعه مشترک خواهد بود. بسیاری برای دریافت گواهی پایان کار در یک بوت کمپ برنامه نویسی شرکت می کنند. این به کارفرمایان آینده نشان می دهد که شما دانش لازم در این زبان را دارید. جاوا اسکریپت کارکردهای مهمی در توسعه back-end دارد و برای افزودن تعامل به برنامه های جلویی ضروری است. همچنین در ساخت انیمیشن های پیچیده و برنامه های کاربردی وب مفید است. بوت کمپ کدنویسی راهی مفید برای آشنایی با زبان در مدت زمان کوتاه است.

وظایف توسعه دهنده Full Stack


طراحی وب سایت با استفاده از ترکیبی از خلاقیت و برنامه نویسی نرم افزار.
جمع آوری الزامات پروژه از طریق برقراری ارتباط با مشتریان و کارفرمایان.
تجزیه و تحلیل الزامات پروژه و طراحی راه حل ها و ویژگی ها.
استفاده از نرم افزار و سخت افزار کامپیوتر برای نوشتن و اصلاح کدهای برنامه نویسی.
تست کد برای اشکالات و پیاده سازی بهبودها و رفع.
حل مسائل با استفاده از فرآیندهای آزمون منطقی و روشمند.
توسعه فرآیندهای تست و اعتبار سنجی

توسعه دهندگان Full Stack معمولاً روی فرآیندی به نام چرخه عمر توسعه نرم افزار (SDLC) کار می کنند. که شامل شش مرحله است: تجزیه و تحلیل، طراحی، توسعه و آزمایش، پیاده سازی، مستندسازی و ارزیابی.
توسعه‌دهندگان نرم‌افزار ممکن است در شرکت‌های بزرگی که نرم‌افزار جدید ایجاد می‌شود، در آژانس‌های دیجیتال یا در بخش فناوری اطلاعات یک کسب‌وکار استخدام شوند. مانند سایر توسعه دهندگان نرم افزار، آنها نیز ممکن است به صورت آزاد به صورت قراردادی کار کنند.

به این محتوا چه رتبه ای می دهید ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم ثبت سفارش

نوشته های مرتبط

برنامه نویسی
سعیده خواجوی

طراحی اپلیکیشن شهرداری

با طراحی اپلیکیشن شهرداری کدینو می‌توانید ابزاری قدرتمند برای بهبود ارتباط بین شهرداری ها و شهروندان ایجاد کنید. یک اپلیکیشن شهرداری خوب باید قابلیت این

ادامه مطلب
فریمورک PHP
برنامه نویسی php
مریم اکبرزاده

فریمورک PHP چیست؟

فریمورک PHP چیست؟فریم‌ورک‌ها مجموعه‌ای از ماژول‌های کد نوشته شده توسط شخص دیگری هستند. اما توسط توسعه‌دهندگان در پروژه‌هایشان برای پیاده‌سازی توابع رایج مورد استفاده قرار

ادامه مطلب
مطلب دیگری یافت نشد