کلمه کلیدی متن چیست و چگونه تعیین می شود؟

زمان مطالعه: 8 دقیقه

در یک نگاه...

کلمه کلیدی متن چیست و چگونه تعیین می شود؟

کلمه کلیدی – در مقالات قبلی سایت از اهمیت سئو در سایت برای شما نوشته ایم. شاید برای شما سوال باشد که کلمات کلیدی چیست؟ و یا بخواهید شروع به نوشتن متن برای وبلاگ تان کنید و از اهمیت کلمات کلیدی در مقالات و متن های سایت بی خبر باشید!

در این مقاله قصد داریم به کاربرد کلمات کلیدی و قسمت هایی که در متن باید از آن ها استفاده کنیم.

به طور کلی باید بگوییم لازم است، از تعدادی کلمات، مرتبط با عنوان و موضوع مطلب، با در نظر داشتن قوانین به عنوان کلمات کلیدی استفاده کنیم.

در هر بخش باید از کلمات به اندازه استاندارد استفاده کنیم در غیر این صورت استفاده بیش از حد کلمات کلیدی موجب رنجش کاربران می شود و همچنین بر سئو تاثیر منفی می گذارد.

در ادامه می خواهم قوانین استفاده از این کلمات را برای شما شرح دهیم. پس با کودینو همراه باشید.

کلمه کلیدی متن چیست و چگونه تعیین می شود؟

1- عنوان صفحات

8 نکته در مورد کلکات کلیدی در عنوان صفحه:

1– عنوان نوشته: در عنوان نوشته خود سعی کنید حتما از کلمات کلیدی استفاده کنید. این عنوان هم برای موتورهای جستوجو و هم کاربران که به دنبال موضوعی هستند، اهمیت خواهد داشت.

7 نکته که در مورد سئو عنوان صفحه بهتر است رعایت کنید:

نام شرکت خود را در صفحه قرار دهید: بهتر است عنوان اصلی صفحه در ابتدا، نام شرکت یا فروشگاه هم درانتهای عنوان قرار گیرد.

کلمات کلیدی خود را در عنوان صفحه قرار دهید، برای بهبود سئو بهتر است کلمات کلیدی را در ابتدا قرار دهید، زیرا: موتور ها این صفحات را بیشتر پیشنهاد میدهند و برای مخاطب جلب توجه بیشتری می کند.

استفاده از خط عمودی|عنوان صفحه: خط عمود ظاهر نوشته ها را آراسته و مرتب تر نمایش می دهد و تشخیص آن برای مخاطب راحت تر و آسان تر خواهد بود.

استفاده از اعداد در عنوان صفحه: اگر دقت کرده باشید، صفحاتی که در عنوان آنها اعداد به کار رفته باشد؛ مثل: “10روش برای افزایش تمرکز” یا “10کاربرد اصلی هوش مصنوعی” برای مخاطب جلب توجه بیشتری می کند و امکان ورود به صفحه شما را افزایش می دهد.

از عنوان صفحه تکراری خودداری کنید: گوگل سایت هایی باعنوان صفحه تکراری راشناسایی می کند و تذکر می دهد، بهتر است به این موضوع دقت کنید و اگر تعداد صفحات زیادی دارید، عنوان هایشان متفاوت باشد و نکات سئو را رعایت کنید.

برتری خود را در عنوان نشان دهید: شما باید اطلاعات زیادی را در چند خط اول بگنجانید تا مخاطب را جذب کند و برتری سایت و کسب و کار خود را نشان دهید تا میان رقبا پیروز باشید. مثلا میتوانید از عنوان”تخفیف ویژه”یا”هدایای رایگان به ازای هر خرید”و… جملاتی از این قبیل اضافه کنید.

عنوان صفحه مرتبط با مطالب سایت باشد: توجه داشته باشید مدت زمانی که کاربران در سایت شما می مانند بسیار مهم و قابل اهمیت می باشد برای الگوریتم های گوگل، در نتیجه مقالات و یا صفحاتی که برای سایت خود می نویسید باید عنوان و مطالب یکی باشند. یعنی اگر عنوان شما در مورد بسکتبال می باشد، مطالب شما هم حتما در مورد بسکتبال باید تا مخاطبان آزرده خاطر نشوند و سریع از سایت شما خارج نشوند، زیرا برای سئوی سایت شما تاثیر منفی خواهد داشت

کلمه کلیدی متن چیست و چگونه تعیین می شود؟

2- تگ هایhtml

سرتیتر ها (نام دیگر آن ها تگ های html می باشد) در وضعیت سئو شما نقش مهمی ارند. استفاده از کلمات کلیدی در این تگ ها بسیار مهم و حیاتی می باشد.

ما 6 تگ داریم که از شماره 1 تا 6 نام گذاری شده اند که مهم ترین آنها تگ h1 می باشد که نسبت به بقیه تگ ها از اهمیت بالاتری برخوردار است.

هرچه شماره تگ ها بالاتر می رود اهمیت تگ ها نیز کم تر می شود به گونه ای که تگ h6 دارای کمترین اهمیت می باشد.

توجه داشته باشید در متن و نوشته خود از تگ h1 تنها یک بار باید استفاده کنید.

معرفی تگ های HTML برای سئو تگ های HTML چیست؟

تگ های HTML در رتبه بندی صفحات تاثیر زیادی دارند. این تگ ها هستند که به موتورهای جستجو دستور می دهند که تگ های شما را چگونه بخوانند.

تگ های Header: تگ های هدرتک هاییی است که می توانید در عنصر هدر خود قرار دهید.

تگ Title: تگ title اساسا ً توصیف می کند که محتوای شما چیست.

اولین چیزی که در صفحات نتیجه موتور جستجو قابل مشاهده می باشد در واقع تگ title است. اگرعنوان (title) شما توجه کاربران را جلب نکند، احتمال اینکه روی لینک کلیک کنند بسیار پایین می آید.

تگ توضیحات متا: داشتن یک توضیح جذاب میتواند به ترغیب کاربران برای کلیک بر روی نتایج شما در صفحات نتایج موتور جستجو SERP کمک کند.

ویژگی Alt روی تصاویر: ویژگی های Alt بخشی از تگ تصویر محسوب می شوند. نه تنها در صورت عدم نمایش صحیح متن، متنی جایگزین برای تصویر ارائه می دهند، بلکه تصویر را برای موتور های جستجو ترجمه می کنند. موتور های جستجو با توجه به متن جایگزین مفید بودن تصاویر در صفحات را تشخیص می دهند.

چند توصیه در مورد برچسب alt:

بهینه سازی هر توضیح تصویر ضروری نیست، فقط در مواردی که به محتوای شما ارزش می دهد، باید اینکار را انجام دهید.

درصورت وجود کلمات کلیدی (بدون استفاده بیش از حد)، می توانید از استفاده از آنها بهره مند شوید.

توضیحات را روشن و مختصر بیان کنید.

کلمه کلیدی متن چیست و چگونه تعیین می شود؟

3- کلمات کلیدی در محتوای نوشته

شما در متن و وبلاگ های سایت خود، باید از کلمات کلیدی استفاده کنید.

اما توجه داشته باشید که اگر این کلمات را دفعات زیاد به کار ببرید تاثیر منفی برای شما خواهد داشت. چرا؟ زیرا امکان دارد الگوریتم های گوگل کلمه کلیدی شما را به عنوان حروف ربط مانند: “از، به، و، تا…” تشخیص دهند. در نتیجه متن خود باید تناسب و چگالی کلمات کلیدی را رعایت کنید.

یکی دیگر از قابلیت های گوگل ترجمه کردن محتوا می باشد. به عنوان نمونه قادر به تشخیص کلمات “ورزش، ورزشی، sport ” می باشد. در نتیجه توصیه می کنیم همیشه از کلمه کلیدی اصلی استفاده نکنین. در برخی از جملات خود از کلمات هم خانواده و یا… استفاده کنید که نه برای کاربران خسته کننده باشد و همبرای الگوریتم های گوگل مناسب.

4- آدرس صفحات

یکی دیگر از بخشهایی که نیاز است کلمه کلیدی حتما استفاده شود آدرس URL می باشد. موتور های جستجوی گوگلد که بودن کلمات کلیدی در این بخش اهمیت زیادی می دهند.

وجود کلمات کلیدی مرتبط و اصولی در این بخش می تواند به سئوی سایت شما کمک بسیار زیادی بکند.

 نکتاتی که برای سئو آدرس سایت باید آن ها را در نظر داشته باشید

برای سئوی کلمات کلیدی در آدرس URL باید به چه نکاتی توجه داشته باشیم؟ ما برای شما 8 تا از مهم ترین نکات مهم و کلیدی را آورده ایم که شامل:

گویا بودن آدرس سایت: اگر تصمیم دارید از کلمات کلیدی در URL سایت خود استفاده نکنید، ما به شما توصیه می کنیم تا حد امکان کلماتی را انتخاب کنید که به محتوای شما نزدیک هستند. با این عمل به یازدید کنندگانی که قصذ ورود به سایت شما را دارند حس بهتر خواهید بخشید. در نتیجه برای سئوی سایت شما امتیاز مثبت ثبت خواهد شد.

کوتاه بودن آدرس سایت: توصیه می کنیم عباراتی که برای آدرس سایت خود انتخاب می کنید کوتاه باشند. زیرا باعث می شود که خوانایی راحت تری داشته باشند.

همچنین از کلماتی همچون“از“ ”در“ ”با“ ”برای”و شبیه این ها نباید در ادرس سایت استفاده شوند.

کلمات کلیدی در ابتدای آدرس: کلمه یاعبارت کلیدی اصلی خود را در ابتدای بخش صفحه آدرس سایت قرار دهید. ربات های گوگل اهمیت چندانی به کلمات انتهایی آدرس های طولانی نمی دهند.

کلمات تکراری در URL : به هیچ عنوان در آدرس سایت خود از یک کلمه که در عنوان صفحه هم مورد استفاده قرار گرفته است استفاده نکنید. به عبارتی کلمات را تکرار نکنید.

یکسان نبودن با عنوان صفحه: کلماتی که در آدرس مطالب خود استفاده می کنید نیازی نیست با عنوان صفحه یکی باشند، شما می توانید آدرس دهی را با کلمات متفاوت انجام دهید.

کاراکترهای نامناسب: تا جایی که ممکن است سعی کنید از کاراکترهای نامناسب مانند ?،&و % در آدرس سایت خود یپرهیزید.

زیاده روی در سئو: در آدرس صفحات خود از کلمات کلیدی و هم خانواده آن زیاد استفاده نکنید. زیرا برای سئو تاثیر معکوس دارد.

حروف بزرگ: اگر قصد دارید آدرس سایت خود را با حروف لاتین بنویسید، از حروف بزرگ آن استفاده نکنید. بلکه همگی را با حروف کوچک بنویسید.

کلمه کلیدی متن چیست و چگونه تعیین می شود؟

5-نام تصویر و متن جایگزین

یکی از مهم ترین فاکتور ها برای سئوی تصاویر متن جایگرین می باشد. شما باید برای هر یک از تصاویری که قصد دارید در سایت خود آپلود کنید یک متن قرار دهید. این متن را به منظور ترجمه عکسهایمان برای الگوریتم های گوگل قرار می دهیم. الگوریتم ها با دسترسی به این متن تشخیص می دهند که تصویر شما مربوط به چه موضوعی می باشد و بر این اساس تصویر شما را در نتایج جستجو نشان می دهند. یکی دیگر از کاربرد های دیگر متن جاگزین، مربوط به زمانی می باشد که کاربران به دلایل مختلف قادر به آپلود عکس نیستند. با دیدن متن جایگزین در ذهن کاربر تصویری تجسم خواهد شد و به درک راحت تر آن کمک خواهد کرد.

تصاویری که قصد دارید در سایت خود به نمایش بگذارید، باید دارای استاندارد های درست و مشخصی باشند. از نظر طول و عرض معمولا تصاویر 800 در 600 پیکسل مناسب می باشند.

از دیگر استاندارد های مورد نیاز تصاویر پسوند آن ها می باشد. شما نمی توانید هر تصویری را با هر پسوندی که دلتان می خواهد در سایت آپلود کنید زیرا کاربران در هنگام دانلود و مشاهده تصاویر ممکن است به مشکل بر خورد کنند. زیرا برخی از پسوند های عکس برای اجرا نیاز به نرم افزار خاص دارند. معمولا پسوند پیشنهادی برای آپلود عکس ها در سایت ها jpg، png می باشد.

از دیگر استاندارد ها باید بگوییم حجم تصاویر است. قبل از بارگزاری عکس ها شما باید حجم آن ها را کاهش دهید اما توجه داشته باشید که عکسها کیفیت خودشان را از دست ندهند.

 6-لینک های داخلی و خارجی

شما با لینک دهی مطاب سایتتان به منابع معتبر و قابل قول اعتبار مقاله خودتان را افزایش خواهید داد.

یکی از تکنیک های ازشمند و معتبر برای سئو لینک سازی داخلی و خارجی محسوب می شود. این امر به منظور درک بهتر گوگل از موضوعات سایت شما و دسترسی سریع کاربران به محتوا های مرتبط و ارزشمند صورت می گیرد.

تصور کنید که مقاله ای در رابطه با اهمیت طراحی سایت نوشته و در سایت خود منتشر کرده اید و در صدها کلمه به بررسی اهمیت های سایت پرداخته اید.

کاربران سایت شما مقاله را به دقت مطالعه می کند و سپس به موضوع و مطالب شما علاقه مند می شوند. اکنون برای اینکه مخاطب شما اطلاعات بیشتری را به دست بیاورد و یا به دیگر مقالات مرتبط سایت شما بتواند دسترس داشته اشد چه پیشنهادی می دهید؟

اگر شما به مطالب سایت خودتان را به سایت های مهم و معتبر و مرتبط با موضوع مقاله می باشد لینک دهی کنید، چه اتفاقی خواهد افتاد؟

در مرحله اول کاربران سایت قادر هستند به راحتی مسیر مطالعه و تحقیق خود را ادامه بدهند و اضلاعات بیشتری کسب کنند که این امر رضایت کاربران را در پی خواهد داشت. در مرحله دوم نیز ربات های گوگل قادر هستند موضوع مقاله شما و ارتباط آن با طراحی سایت را به درستی درک کنند و این عمل برای شما امتیاز مثبت در پی خواهد داشت.

ارزش لینک سازی های داخلی هم زمانی خواهد بود که میان دو صفحه با موضوع مرتبط ایجاد شده باشند و کاربران برای کلیک بر روی آن اشتیاق داشته باشند.

استفاده از یک انکر تکست یکسان برای لینک سازی های داخلی و ایجاد لینک های نا مرتبط و کم ارزش برای لندینگ های اصلی می تواند موجب کاهش اعتبار صفحه و سردرگمی گوگل برای درک موضوع آن شود. کلمه کلیدی

7- کلمات کلیدی در توضیحات متا

تا به حال به ویترین مغازه ها دقت کرده اید؟ قبل از ورود به هر فروشگاهی شما اول به ویترین نگاه می کنید و اگر جنس چشم گیری داشت سپس وارد می شوید. ولی آیا ویترین سایت کجاست؟ توضیحات متا، مانند ویترین فروشگاه می باشد. زمانی که شما توضیحاتی جذاب و کاربر پسند همراه با رعایت استاندارد ها می نویسید موجب می شود افراد با دیدن متا ی شما جذب سایتتان شوند. در نتیجه می توان گفت توضیحات متا هرچه مناسب تر باشد می تواند تاثیر بیشتری بر روی سئوی سایت شما بگذارد.

همچنین باید بگوییم استفاده از کلمات کلیدی در توضیحات متا بر سئو تاثیر مثبتی می گذارد.

به این محتوا چه رتبه ای می دهید ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم ثبت سفارش

نوشته های مرتبط

برنامه نویسی
سعیده خواجوی

طراحی اپلیکیشن شهرداری

با طراحی اپلیکیشن شهرداری کدینو می‌توانید ابزاری قدرتمند برای بهبود ارتباط بین شهرداری ها و شهروندان ایجاد کنید. یک اپلیکیشن شهرداری خوب باید قابلیت این

ادامه مطلب
فریمورک PHP
برنامه نویسی php
مریم اکبرزاده

فریمورک PHP چیست؟

فریمورک PHP چیست؟فریم‌ورک‌ها مجموعه‌ای از ماژول‌های کد نوشته شده توسط شخص دیگری هستند. اما توسط توسعه‌دهندگان در پروژه‌هایشان برای پیاده‌سازی توابع رایج مورد استفاده قرار

ادامه مطلب
مطلب دیگری یافت نشد