اصول ترکیب رنگی در طراحی سایت

زمان مطالعه: 6 دقیقه

در یک نگاه...

ترکیب رنگ در طراحی سایت

رنگ های سایت چه تاثیری روی مخاطب دارد؟

شاید برای شما این سوال پیش بیاید که چرا یادگیری اصول ترکیب رنگی در طراحی سایت مهم است ؟

انتخاب رنگ در طراحی وب سایت از ضروری ترین عناصر طراحی محسوب می شود که به عنوان وسیله ای برای دریافت احساسات کاربران و بازدیدکنندگان وب سایت محسوب می شود.رنگ ها واکنش های متفاوتی را در کاربران ایجاد می کنند. استفاده از رنگ مناسب در طراحی سایت باعث واکنش های متفاوتی از سوی کاربران می شود.

در هنگام استفاده و انتخاب رنگ برای طراحی سایت باید بر اساس اصل تئوری رنگ و اصول استاندارد یا روانشناسی رنگ ها باشد و همچنین از راهنمایی های اساتید حرفه ای در این زمینه استفاده کنید. نکته مهم این است که انتخاب رنگ مناسب برای سایت ها به اندازه تولید محتوا اهمیت دارد، این موضوع از این نظر حائز اهمیت است که کاربران با دیدن جذابیت رنگ ها به مطالعه محتوای سایت ترغیب می شوند. تاثیر رنگ ها بر ذهن انسان در 90 ثانیه اول این مشکل باعث شده تا طراحان سایت در انتخاب رنگ دقت زیادی داشته باشند.

در ادامه در نظر داریم مشخصات رنگ های مختلف و پر کاربرد در طراحی سایت را برایتان شرح دهیم تا باعث آگاهی نسبی شما در اصول ترکیب رنگی در طراحی سایت شویم .

برای استفاده از رنگ ها در سایت چه اصولی را باید رعایت کنیم:

رنگ سفید:

رنگ سفید به عنوان فونت در پس زمینه های تیره خوانایی بسیار بالایی دارد. امروزه با توجه به تمایل کاربران به استفاده از پس زمینه تیره (نرم افزارهایی مانند فتوشاپ، تری دی مکس و … در نسخه های 2017 خود از رنگ پس زمینه خاکستری یا مشکی استفاده کرده اند)، رنگ فونت سفید بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.

در طراحی وب سایت اغلب از رنگ سفید خالص برای پس زمینه محتوای متنی وب سایت استفاده می شود.فراموش نکنید که رنگ فونت سفید در زمینه مشکی مطلق چشم را خسته می کند.

رنگ مشکی:

بهترین رنگ برای نوشتن قالب وب سایت در متون و مقالات طولانی است. بهترین نتیجه مشکی روی پس زمینه سفید خالص است. رنگ‌های سیاه و سفید در طرح‌های گورخری، لانه زنبوری و زیگزاگ باعث ناراحتی افراد انگ شده می‌شود.

رنگ قرمز:

طیف پس‌زمینه CTA می‌تواند یک گرادیان قرمز باشد تا کاربران را تشویق کند.رنگ قرمز مکمل خوبی برای نوارهای حاشیه نیست. یعنی اگر طرح شما آبی یا سبز است از قرمز برای حاشیه استفاده نکنید. این بیننده را عصبی می کند.

رنگ قرمز می تواند موارد زیر را به بیننده یادآوری کند: بستنی، عشق، غذا، لذت، گرما.گرادیان رنگ قرمز و ترکیب آن با رنگ های مشابه مانند نارنجی می تواند حس های متفاوتی را در بیننده ایجاد کند.

رنگ آبی:

آبی و سرمه ای رنگ پس زمینه هدر سایت های دولتی و آموزشی است. می توانید از این رنگ به عنوان رنگ اصلی برای یک وب سایت رسمی استفاده کنید.رنگ زیبای آبی سنگین همراه باترکیب رنگ سفید زیبایی بسیار کارآمدی را خلق می کند.

طیف آبی می تواند احساسات مختلفی را در بیننده برانگیزد، مانند: احساس سردی، وفاداری، تضمین.

رنگ سبز:

طیفسبز در شرکت های تجاری به معنای درستی و صداقت در کار است.این رنگ بیشتر در سایت های مرتبط با طبیعت و کودکان استفاده می شود. اما سبز رنگ سازمانی شرکت ها و سازمان های مختلف با زمینه های مختلف فعالیت در سراسر جهان است.

رنگ سبز با رنگ هایی مانند سفید، مشکی و آبی ترکیب زیبایی ایجاد می کند. برای رنگ مکمک سبز می توانید از قرمز یا نارنجی استفاده کنید.

رنگ زرد:

رنگ زرد کمترین کنتراست را در پس زمینه سفید دارد. اگر رنگ پس زمینه سایت شما سفید است، از زرد در مقالات خود استفاده نکنید. رنگ زرد بیشترین تاثیر را در پس زمینه سیاه و سفید ایجاد می کند. رنگ زرد روی مشکی مطلق. توجه زیادی را به خود جلب می کند.

توجه به محدوده سنی مخاطبین سایت در اصول ترکیب رنگی در طراحی سایت

سایت فروش اسباب بازی با سایت مد بسیار متفاوت است زیرا احساسات و عواطف کاربران در هر سنی نوع خاصی از طراحی را می پذیرد. با بررسی اینکه کدام دسته از افراد از این سایت استفاده می کنند، می توانیم رنگ هایی را انتخاب کنیم که به سلیقه شما نزدیکتر است.

همانطور که در بالا ذکر شد، به عنوان مثال، سایت های موسیقی، دانلود فیلم، استودیوهای عکاسی و غیره.بیشتر مورد استفاده جوانان قرار می گیرد و از رنگ های تیره بیشتر برای این نوع سایت ها استفاده می شود. سایر سایت ها مانند سایت هایی که برای کودکان در نظر گرفته شده اند، از رنگ های روشن و هیجان انگیز برای طراحی استفاده می کنند. بدون شک اگر این رنگ ها به جای هم استفاده شوند تاثیر خوبی روی مخاطب نخواهد داشت.

تاثیر فرهنگ بر رنگ های محبوب مخاطبین

رنگ ها در همه کشورهای با فرهنگ های مختلف اهمیت ویژه ای دارند. به عنوان مثال در ایران استفاده از رنگ هایی مانند آجری یا فیروزه ای برای طراحی سایت های گردشگری بسیار مناسب است. استفاده از رنگ های پرچم هر کشور برای سایت های دولتی باعث می شود که بازدیدکنندگان احساس بهتری داشته باشند.

برای مثال قرمز برای چین، سبز برای عربستان سعودی، آبی و قرمز برای ایالات متحده و غیره مهم است. با بررسی فرهنگ رنگ ها می توانید سایت های جذاب تری طراحی کنید.

اصول ترکیب رنگ در روانشناسی

تاثیر رنگ متن بر جذب مخاطبین

انتخاب رنگ فقط به پس زمینه و هدر سایت محدود نمی شود، بلکه انتخاب رنگ متن نیز بسیار مهم است. این انتخاب باید به گونه ای باشد که چشم ها زود خسته نشوند و متن ها راحت خوانده شوند.

بهترین انتخاب برای رنگ پس زمینه رنگ های روشن و رنگ های تیره برای متن است. همچنین سایت هایی با پس زمینه های رنگی یا متن رنگی وجود دارند که می توانند بسیار زیبا باشند، اما نکته اینجا استفاده از رنگ های مکمل است. تفاوت کنتراست بالا و رنگ های متضاد فقط کاربران را از سایت شما دور می کند.

در انتخاب رنگ، از چند رنگ استفاده کنیم ؟

گاهی این سوال در واقع به عملکرد ما مربوط می شود. البته لازم به ذکر است که در اینفوگرافیک بالا تنها 5 درصد از 10 برند برتر دنیا از بیش از دو رنگ در طرح رنگ اصلی خود استفاده می کنند.

که شما می توانید از هر تعداد رنگی که صلاح می دانید استفاده کنید. در برخی موارد، می توانید از رنگ برای تمایز بین بخش های مختلف یک وب سایت استفاده کنید. در چنین مواردی، می توانید از چهار یا پنج رنگ در طرح رنگ کلی خود استفاده کنید که هر کدام مربوط به بخشی از وب سایت است.

اگرچه انتخاب نهایی با شماست. اما توصیه می شود حداقل با دو یا سه رنگ در رنگ بندی خود کار کنید و فقط از رنگ های خنثی تیره یا روشن برای متن و پس زمینه استفاده نکنید. وجود دو یا سه رنگ در رنگ بندی به شما این امکان را می دهد که از کنتراست بیشتری بین نواحی مختلف استفاده کنید و اگر فقط از سایه های مختلف یا سایه های یک رنگ استفاده کنید این وضعیت امکان پذیر نخواهد بود.

چرا کدینو را در رعایت اصول ترکیب رنگی در طراحی سایت انتخاب کنیم ؟

رعایت اصول ترکیب رنگی در طراحی سایت از دغدغه های طراحان و صاحبین کسب و کار های این عرصه میباشد.مجموعه کدینو با دارا بودن متخصصین روانشناسی رنگ و نیرو های مجرب در حوزه روانشناسی تبلیغات توانسته است در مواقع حساس و مورد نیاز به کمک طراحان سایت و صاحبین کسب و کار بشتابد.

مجموعه کدینو که نامی آشنا در حوزه طراحی سایت در بیرجند می‌باشد با شناخت دقیق کسب و کارها و مخاطب شناسی هر حوزه میتواند در ارتباط گیری مخاطبین با سایت و حفظ آنان گام های موثری بردارد.

طراحی سایت فروشگاهی،طراحی سایت شرکتی از بیشترین سفارشات طراحی سایت در بیرجند میباشد که با سرچی ساده مشخص میشود که نام معتبر مجموعه کدینو در طراحی سایت فروشگاهی و طراحی سایت شرکتی صورت گرفته در بیرجند میدرخشد.

همچنین مجموعه کدینو این نوید را مشتریان و متقاضیان طراحی سایت در بیرجند میدهد که با همکاری این مجموعه علاوه برطراحی سایت ویژه خود،میتوانند با تخفیفی شگفت انگیز از اپلیکیشن سایت خود نیز بهره مند شوید . مجموعه کدینو با بهره گیری از متخصصین برنامه نویسی در بیرجند آماده عقد قرار داد با اشخاص حقوقی و حقیقی در جهت برنامه نویسی اختصاصی میباشد .

به این محتوا چه رتبه ای می دهید ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم ثبت سفارش

نوشته های مرتبط

برنامه نویسی
سعیده خواجوی

طراحی اپلیکیشن شهرداری

با طراحی اپلیکیشن شهرداری کدینو می‌توانید ابزاری قدرتمند برای بهبود ارتباط بین شهرداری ها و شهروندان ایجاد کنید. یک اپلیکیشن شهرداری خوب باید قابلیت این

ادامه مطلب
فریمورک PHP
برنامه نویسی php
مریم اکبرزاده

فریمورک PHP چیست؟

فریمورک PHP چیست؟فریم‌ورک‌ها مجموعه‌ای از ماژول‌های کد نوشته شده توسط شخص دیگری هستند. اما توسط توسعه‌دهندگان در پروژه‌هایشان برای پیاده‌سازی توابع رایج مورد استفاده قرار

ادامه مطلب
مطلب دیگری یافت نشد