طراحی سایت آموزشی

زمان مطالعه: 4 دقیقه

در یک نگاه...

طراحی سایت آموزشی

در دنیایی زندگی می‌کنیم که در هر لحظه اتفاقات ناگواری برای مردم جهان رقم می‌خورد، از جمله این اتفاقات می‌تواند شیوع بیماری‌های واگیر باشد که پیامد بدی را به همراه دارد مانند تعطیل شدن مدارس و مراکز آموزشی. در این جاست که به اهمیت طراحی سایت آموزشی پی می‌بریم. این اتفاق یک فرصت بسیار عالی برای مراکز آموزشی می‌باشد که فعالیت‌های آموزشی خود را در بستر یک محیط امن به فراگیران خود ارائه دهند.

طراحی سایت آموزشی

اهمیت طراحی سایت آموزشی

با همه گیر شدن ویروس‌های واگیر به ویژه (کرونا) مردم برای ادامه فرایند تحصیلی خود به مشکل جدی برخوردند. ولی طولی نکشید که ادامه فعالیت‌های آموزشی به صورت آنلاین دنبال شد. این موضوع نیز برای موسسات و مدارس بسیار نگران‌کننده بود که ابزاری برای تدریس آنلاین ندارند. به همین علت طراحی وب سایت آموزشی آنلاین طرفداران زیادی از سوی مراکزآموزشی و مدارس پیدا کرد. با طراحی سایت آموزشی این فرصت برای افراد میسر است که دسترسی راحتی به مطالب استادان خود داشته باشند.

برخی از این موارد مهم به شرح زیر است:

_____________________________________________________________________________________

  • راه اندازی آزمون های آنلاین
  • انجام مشاوره به مخاطبین سایت
  • ارائه خدمات به صورت 24 ساعته
  • کلاس ها به صورت غیرحضوری تشکیل می شود.
  • فروش فایل های آموزشی وکتاب های درسی
  • برگزاری کلاس ها غیر حضوری

سایت آموزشی با چه هدفی طراحی می شود؟

هدف طراحی سایت آموزشی، ارائه بهتر خدمات و فعالیت‌ها از راه دور است. این خدمات می‌تواند هم برای افراد مبتدی باشد و هم برای افراد حرفه‌ای. از دیگر اهداف استفاده از سایت آموزش مجازی ارائه فعالیت‌های آموزشی با ارزان‌ترین قیمت‌ها هاست و این که افراد منطق محروم هم می‌تونند از این خدمات بهره‌مند شوند.

طراحی سایت آموزشی

قابلیت های سایت آموزش آنلاین

  1. قابلیت معرفی ابزار‌های آموزشی
  2. قابلیت معرفی دوره‌های در حال برگزاری
  3. قابلیت خرید و فروش دوره آموزشی
  4. قابلیت طراحی برنامه درسی و محدویت‌های دوره
  5. قابلیت آپلود بانک سوالات
  6. قابلیت تعیین نوع آزمون
  7. قابلیت تحلیل خودکار آزمون ها
  8. قابلیت پشتیبانی آزمون از فایل‌های صوتی
  9. قابلیت آمارگیری از نفرات حاظر
  10. قابلیت ایجاد پنل کاربری استاد و دانشجو
  11. قابلیت طراحب وبینار
  12. قابلیت تعریف حق اشتراک

طراحی سایت آموزشی برای چه کسانی مناسب می‌باشد؟

گستردگی سایت آموزش آنلاین و ارائه فعالیت‌های آموزش محور از قابلیت‌های ویژه محسوب می‌شود. باید گفت که طراحی سایت آموزشی فقط برای دانش‌آموزان داشجوها نیست، بلکه هر کسی که با آموزش دیدن و آموزش دادن در ارتباط است می‌تواند از امکانات سایت آموزشی بهره‌مند شود. این نوع فالیت‌ها می‌تواند درموضوعات هنری، تجاری، موسیقی و… باشد. ولی عموما طراحی سایت آموزشی برای مدرسه‌ها، محیط‌های دانشگاهی، موسسات آموزشی و همچنین برای معلمان و استاد‌های دانشگاه گزینه خوبی باشد.

مخاطبان طراحی سایت آموزشی چه افرادی هستند؟

دو نوع مخاطب برای سایت‌های آموزشی وجود دارد. اولین گروه کسانی هستند که به اندازه نیازشان از ابزار‌های سایت استفاده می‌کنند. ومین گروه از مخاطبین سایت‌های آموزش آنلاین افرادی هستند که در تخصص خاصی مهارت دارند و قصد دارند آموزش‌های خود را در اختیار افراد علاقه‌مند قرار دهند.

موارد فعال سازی سایت آموزشی

سیستم آموزش آنلاین یک محیط مجازی جهت تعلیم و یادگیری می باشد. مفقیت بخری از سایت ها که در این بخش فعالیت دارند این است که باعث شده تا افرادی که در موضوعات خاصی تخصص دارند اقدام به ایجاد کلاس های آنلاین کنند.

و اما اصول راه اندازی سایت آموزشی به شرح زیر است:

1- استخدام و مصاحبه

سلسله مراتب استخدام در بعضی از سازمان‌ها از نظر زمان و هزینه کمی سنگین است. با راه انداری سایت آموزشی مراحل استخدام را با ویدئو کنفرانس هم می‌شود انجام داد. بیشتر این سیستم‌ها موجب صرفه جویی در زمان و هزینه شما می‌شود

2- تشکیل گروه‌های مجازی

طراحی سایت آموزشی

ارتباط با دانشجویان و یا استادان از جمله هوشمندانه‌ترین شیوه‌های طراحی سایت آموزشی است. کاربران می‌توانند از این راه با همدیگر در ارتباط باشند. و این که هر کاربر می‌تواند وبلاگ شخصی خود را ایجاد کند و نظرات خود را به اشتراک بگذارد.

3- راه اندازی سیستم آموزش مجازی

راه اندازی سیستم آموزش مجازی از اصلی‌ترین راهکار‌های ایجاد این سامانه‌ها به حساب می‌آیند. با به کار‌گیری این سیستم‌ها اساتید می‌توانید از طریق ویدئو، محتواهای آموزشی خود را در سیات بارگزاری کرنند و افراد با پرداخت مبلغ ناچیزی از آن استفاده می‌کنند.

طراحی سایت آموزشی

طراحی سایت برای مراکز آموزشی

مراکز آموزشی برای این که بتنوانند فعالیت های خود را به دیگر کاربران معرفی کنند به طراحی سایت مرکز آموزشی نیاز دارند. در نوع فعالیت های ای مراکز تفاوتی ندارد، از آموزشگاه های آموزشی دانشگاه گرفته تا مهارت آموزی های هنری، همه می توانند با سایت آموزشی به هدف خود در این زمینه برسند. طراحی سات آموزشی یک راهکار برای معرفی سوابق و فهالیت می باشد و یک پهن رقابتی میان آموزشگاه ها محسوب میشود.

نتیجه گیری

در این پست به فراز و نشیب‌های طراحی سایت آموزشی پرداختیم و از امکانات و مزیت‌های آن گرفته تا کاربرد‌های متعدد آن میان کاربران به نتایجی رسیدیم. کلا به غیر از اتفاقاتی که منجر به تعطیل شدن مدارس و داشنگاه‌ها از سوی شیوع بیماری‌ها می‌شود، می‌تواند در مواقعی که به هر دلیلی کلاس نمی‌تواند به صورا حضوری تشکیل شود از سایت‌های آموزشی استفاده کرد.

به این محتوا چه رتبه ای می دهید ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم ثبت سفارش

نوشته های مرتبط

برنامه نویسی
سعیده خواجوی

طراحی اپلیکیشن شهرداری

با طراحی اپلیکیشن شهرداری کدینو می‌توانید ابزاری قدرتمند برای بهبود ارتباط بین شهرداری ها و شهروندان ایجاد کنید. یک اپلیکیشن شهرداری خوب باید قابلیت این

ادامه مطلب
فریمورک PHP
برنامه نویسی php
مریم اکبرزاده

فریمورک PHP چیست؟

فریمورک PHP چیست؟فریم‌ورک‌ها مجموعه‌ای از ماژول‌های کد نوشته شده توسط شخص دیگری هستند. اما توسط توسعه‌دهندگان در پروژه‌هایشان برای پیاده‌سازی توابع رایج مورد استفاده قرار

ادامه مطلب
مطلب دیگری یافت نشد