کامنت مارکتینگ چیست

زمان مطالعه: 5 دقیقه

در یک نگاه...

کامنت مارکتینگ چیست

شاید برای شما هم این سوال پیش بیاید است که کامنت مارکتینگ چیست ؟ در جواب سوال  باید بیان شود که از طریق نظرات کاربران می توان بازدیدکنندگان بیشتری را به سایت جذب کرد که به آن کامنت مارکتینگ می گویند.

رضایت کاربر از محتوای یک سایت برای گوگل بسیار مهم است و اگر محتوای ارزشمندی تولید کنید، مورد توجه قرار خواهید گرفت. البته گوگل معیارهای مختلفی برای ارزیابی محتوای یک سایت دارد که یکی از آنها نظر کاربران است. گوگل فکر می کند که نظر دادن در مورد یک مقاله ارزشمند و مفید است، بنابراین به آن مقام بالاتری می دهد.

کامنت مارکتینگ به این معنی است که ما می توانیم از نظراتی که به صفحه یا سایت ما می آید به صورت هوشمندانه استفاده کنیم تا هم خودمان و هم کاربران از این کار سود ببریم.

کامنت مارکتینگ چیست

کدینو برای ترغیب مخاطبین برای نظرگذاری چه پپیشنهادی دارد؟

1.نوشتن محتوای ارزشمند:

اول از همه در رابطه با اینکه کامنت مارکتینگ چیست؟ باید بیان شود که محتوای مفیدی ایجاد کنید. محتوایی که پاسخگوی نیاز مخاطب باشد و همچنین برای خواننده سوال ایجاد کند.

چنین محتوایی می تواند مخاطب را به اظهار نظر در مورد محتوا ترغیب کند، از طرفی می تواند سؤالاتی را در ذهن مخاطب ایجاد کند تا آنها ترغیب شوند که سؤالات خود را از نویسنده محتوا بپرسند.

2.پاسخ به تمام شبهات کاربران:

در سرتاسر متن قسمت هایی وجود دارد که ممکن است باعث سوال یا سردرگمی شود.

در این مواقع می توانید برای مخاطب توضیح دهید که در صورت داشتن شک و تردید می توانند سوالات خود را در قسمت نظرات مطرح کنند،

همچنین به آنها این اطمینان را بدهید که به طور کامل به سوالات آنها پاسخ خواهید داد و هیچ ابهامی باقی نمی گذارید.

3.احترام گذاشتن و حفظ ادب و احترام:

اگر کسی نظر انتقادی را گذاشت و با آنچه شما نوشتید مخالف بود، مودبانه پاسخ دهید و سعی کنید هوشمندانه نقاط قوت نظرات او را برجسته کنید.

فرض کنید شخصی از پیچیدگی بیش از حد نوشته شما انتقاد می کند، می توانید او را به مقالات آموزشی ساد‌ه تری در سایت خود هدایت کنید و از او بخواهید هر سوالی دارد در قسمت نظرات بپرسد.

در هر صورت به مخاطب احترام بگذارید و با توجه به شبهات او را راهنمایی کنید.

4.مخالف نویسی:

شما به عنوان نویسند‌ه مقاله می توانید متنی بنویسید و مخالفت خود را در موضوعی که اکثریت در آن موافق هستند بیان کنید و با ذکر دلیل این اختلاف را نشان دهید.

در این صورت کاربران با مطالعه این متن ترغیب می شوند تا نظر خود را بیان کنند و این می تواند شروع بحث در قسمت نظرات سایت باشد.

5.نظرات کاربران در سایت‌های فروشگاهی:

در سایت های فروشگاهی از کاربران بخواهید که پس از خرید و استفاده به سایت برگردند و نظر خود را در مورد محصول مورد نظر اعلام کنند.

این امر باعث بیشتر بلد شدن محصول می شود و در صورت رضایت مصرف کنندگان از محصول و بیان این مشکل، اعتماد سایر خریداران جلب و فروش محصول افزایش می یابد.

6.درخواست نظر در پایان مقاله:

در پایان متن از مخاطبان بخواهید در قسمت نظرات نظر یا پیشنهاد خود را در مورد مقاله بیان کنند، زیرا نظرات کاربران برای ادامه متن به شما اید‌ه می دهد.

خوانندگان با سؤالاتی که می پرسند چراغ های ذهن شما را روشن می کنند. سعی کنید به سوالات کاربران پاسخ کامل بدهید و در پاسخ های نوشتاری از کلمات کلیدی متنی استفاده کنید.

این به شما کمک می کند تا مقاله طولانی و کاملی داشته باشید که جنبه های مختلف موضوع را پوشش می دهد.

کامنت مارکتینگ

2نکته مهم تاثیرگذار در کامنت مارکتینگ:

1.تاثیر نظرات در سئو

2.زمان ماندگاری صفحات خود را افزایش دهید

تاثیر نظرات کاربران سایت در سئو سایت

لینک های نظرات باید nofollow باشند:

به کاربران اینترنتی اجازه ندهید از بخش نظرات سایت شما برای اهداف هرزنامه استفاده کنند، لینک های خروجی در بخش نظرات سایت شما رتبه صفحه را پایین می آورد و به رتبه سایت آسیب می رساند.

به عبارت دیگر کاربر با ایجاد یک کامنت اسپم، نظری را ارسال می کند که حاوی لینکی به سایت کاربر است. با این کار کاربر اسپم کنند‌ه رتبه صفحه سایت خود را افزایش می دهد زیرا توانسته از یک سایت معتبر با رتبه صفحه بالا لینک ایجاد کند.

بنابراین، با قرار دادن برچسب nofollow بر روی نظر، صاحبان سایت به گوگل و سایر موتورهای جستجو می گویند که هنگام محاسبه رتبه صفحه و شمارش تعداد لینک ها، لینک های اسپم را نادید‌ه بگیرند.

محدود کردن اکیدا لینک‌ها در نظرات:

می‌توانید یک قدم جلوتر بروید و به سادگی لینک‌های خروجی را از ابزار نظر خود محدود کنید.

این به بهبود امنیت وب سایت (با محدود کردن ورودی HTML) کمک می کند و از هدایت مجدد کاربران به وب سایت های خراب یا خراب از سایت شما جلوگیری می کند.

 اطمینان حاصل کنید که محتوای مفید، قابل اشتراک گذاری و مرتبط ایجاد می کنید که افراد را تشویق می کند نظرات خود را بگذارند. بنابراین، ایجاد محتوای عالی یک نقش اصلی و بلند مدت سئو است.

با افزایش تعداد بازدیدها، تعداد کلمات کلیدی سایت افزایش یافته و در نتیجه تاثیر مستقیمی بر سئو دارد. همچنین با افزایش تعداد نظرات، انتخاب مشتری زیاد و در نتیجه میزان فروش افزایش می یابد.

از اید‌ه کاربران برای تولید محتوا استفاد‌ه کنید:

سوالاتی که کاربران در قسمت نظرات ارسال می کنند می تواند سوالات بسیاری از افراد دیگر باشد که با پاسخ صحیح به این سوالات و ایجاد محتوای مفید در این زمینه می توانید کاربران بیشتری را از جذب ترافیک به سایت خود جذب کنید.

سعی کنید همیشه در قسمت نظرات با کاربران سایت خود تعامل خوبی داشته باشید.از کاربران بخواهید با استفاده از Call to Action نظر خود را با شما به اشتراک بگذارندو Call to action جملات ضروری هستند که کاربران را به انجام یک اقدام خاص ترغیب می کنند. با استفاده از CTA می توانید تعامل بهتری با کاربران خود داشته باشید و به بهبود کیفیت محتوای سایت خود کمک کنید.

آخرین حرف کدینو…

دررابطه با اینکه کامنت مارکتینگ چیست باید بیان کنیم که راه های زیادی برای انجام فعالیت های بازاریابی به روش کامنت مارکتینگ وجود دارد. کامنت مارکتینگ را می توان یکی از روش های نسبتا قدیمی دانست که همچنان می تواند موثر باشد.

مردم به تبلیغات تهاجمی پاسخ مثبت نمی دهند، بنابراین بهتر است به جای بیان محتوا و ارائه لینک، از نظرات عاقلانه استفاده کنید. همچنین با رعایت اصول بازاریابی می توانید از توسعه فعالیت و کسب و کار خود حمایت کنید.

مقاله (کامنت مارکتینگ چیست؟ ) توسط تیم تولید محتوای مجموعه کدینو تهیه شد‌ه است، مجموعه کدینو آماد‌ه همکاری با تمامی صاحبین کسب و کار های آنلاین در بستر اینترنت است تا از ایده یابی برای شروع کسب و کار تا پشتیبانی و سایت و بهینه سازی سایت با مجموعه کدینو ارتباط برقرار کنید.

همچنین می توانید با گذاشتن نظرات و پیشنهادات خود در قسمت نظرات ما را در بهبود هر چه بیشتر کیفیت یاری نمایید.

به این محتوا چه رتبه ای می دهید ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم ثبت سفارش

نوشته های مرتبط

برنامه نویسی
سعیده خواجوی

طراحی اپلیکیشن شهرداری

با طراحی اپلیکیشن شهرداری کدینو می‌توانید ابزاری قدرتمند برای بهبود ارتباط بین شهرداری ها و شهروندان ایجاد کنید. یک اپلیکیشن شهرداری خوب باید قابلیت این

ادامه مطلب
فریمورک PHP
برنامه نویسی php
مریم اکبرزاده

فریمورک PHP چیست؟

فریمورک PHP چیست؟فریم‌ورک‌ها مجموعه‌ای از ماژول‌های کد نوشته شده توسط شخص دیگری هستند. اما توسط توسعه‌دهندگان در پروژه‌هایشان برای پیاده‌سازی توابع رایج مورد استفاده قرار

ادامه مطلب
مطلب دیگری یافت نشد